انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مدیرعامل “انجمن انجمن حمايت از زنان و كودكان پناهنده” گفت :بزرگنمايي ها و وأرونه جلوه دادن واقعيت ها و حاشيه سازي ها نه تنها به نفع مهاجرين نيست كه در مقابل موجب ايجاد موضعگيريهاي دفاعي در سيستم هاي دولتي و حتي ميان مردم عادي مي شود . مردمي كه روزانه عزيزانشان را به هر دليل در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي از دست مي دهند و البته ايراني هم هستند.لطيفه بسيار ديرتر از زمان معمول به بیمارستان مراجعه كرده بود و در ايام بستري در بيمارستان تنها از اين كودك نگهداري كردند تا حداقل اميد خانواده نا اميد نشود . 

دستور مستقیم وزارت بهداشت و درمان ایران درباره درمان لطیفه 

به گزارش پایگاه خبری سازمان های غیر دولتی ایران (watan.ir)، فاطمه اشرفی در گفتگوی اختصاصی با وطن درباره بیماری “لطیفه ” و سیر درمانش گفت : از ديروز ، بعد از ظهر جمعه و به محض اطلاع ، با دستور مستقيم دكتر هاشمي ، موضوع لطيفه مورد پيگيري جدي قرار گرفت كه متاسفانه عمر لطيفه كوچك به بقاي بيشتر كفاف نداد و اما حتي پس از فوت كودك نيز ايشان اصرار داشتند نهايت مساعدت مبذول شود.

مدیرعامل انجمن حامی افزود :دوستان رسانه اي بخصوص دوستان مهاجر بايد اجازه دهند مسايل و مشكلات در يك فضاي آرام و منطقي پيش رود .

این فعال اجتماعی تاکید کرد: امكانات و خدمات بهداشتي و درماني در كشور به شدت با محدوديت مالي و تجهيزات روبرو است به گونه اي كه عليرغم اجراي طرح ملي تحول سلامت ، كماكان ميليونها ايراني از حداقل خدمات اوليه بهداشتي و درماني در شرايط محروم مطلق هستند.

صرار ورزیدن بر غیر مجاز بودن لطیفه

وی افزود : اصرار ورزيدن بر غير مجاز بودن “لطيفه” ، اثر معكوس دَارد و مي تواند موجب سخت تَر شدن سياست هاي حمايتي را به دنبال داشته باشد و از طرف ديگر جامعه ميزبان را تحريك نمايد .

اشرفی تصریح کرد: امروز با رييس بيمارستان نمازي صحبت كردم ، در شرح مستندي كه دادند هيچگونه قصوري نديدم و از همه مهمتر به هيچ عنوان احساس بيگانه ستيزي را نيز در كلام ايشان نيافتم . و در مقابل ، عليرغم محدوديت هاي فراوان بي دريغ امكاناتشان را در اختيار لطيفه اي گذاشتند كه حتي برگه اي براي ثبت در پرونده نداشت و بدون سپردن مبلغ وديعه در بيمارستان بستري شد اما دير شده بود . لطيفه بسيار ديرتر از زمان معمول مراجعه كرده بود و در ايام بستري در بيمارستان تنها از اين كودك نگهداري كردند تا حداقل اميد خانواده نا اميد نشود .

وی خاطر نشان کرد: دوستاني كه در روزهاي اخير و به خصوص از شب های گذشته تا به حال در تمام گروهها به دنبال مقصر مي گردند ، بايد منصفانه به قضاوت بنشينند و مسئول مرگ لطيفه را در ساختار درمان و مراقبتي ايراني جستجو نكنيد . اين كودك با شرايطي كه داشت حتي در بهترين بيمارستانهاي امريكا و كانادا هم اگر بستري مي شد ، نتيجه همين مي شد و چه بسا از ابتدا اصلا بستري نمي كردند .

مدیر عامل “انجمن انجمن حمايت از زنان و كودكان” بیان کرد: كاش نگاهي هم به درون و دلايلي كه خانواده هاي مهاجر را به كوچاندن از وطن ، عدم توجه به موقع به بيماريها و تبديل بيماريهاي كوچك به بيماريهاي مزمن ، عدم توجه لازم به دختران مانند پسران و … كه در نهايت موجب تحمل سختي هاي فراوان مي شود داشته باشند و كمي از توان و انرژي كه صرف ارسال پالس هاي نگران كننده شده است صرف اصلاح نگرش هاي پيشگيرانه در خانواده ها مي شد.

بیمارستان در مرگ لطیفه مقصر نیست

وی گفت : بنده در روزهاي اخير در جريان كامل ماجرا و پيگير هم از دفتر وزير و هم رئيس بيمارستان بودم . شواهد حكايت از آن دَارد كه قصوري در توجه و پيگيري درمان لطيفه وجود نداشته است. وضع بيمار وخيم بود و از طرف ديگر پيوندي هاي كبدي معمولا از سختي هاي بيشتري برخوردار است و مرگ و ميرهاي بيشتري را هم به خود اختصاص مي دهد.

اشرفی ادامه داد: اين بزرگنمايي ها و وارونه جلوه دادن واقعيت ها و حاشيه سازي ها نه تنها به نفع مهاجرين نيست كه در مقابل موجب ايجاد موضعگيريهاي دفاعي در سيستم هاي دولتي و حتي ميان مردم عادي مي شود. مردمي كه روزانه عزيزانشان را به هر دليل در بيمارستان هاي دولتي و خصوصي از دست مي دهند و البته ايراني هم هستند.

مدیر انجمن حامی در پایان تأکید کرد: همانطور که از منابع رسمی اطلاع رسانی شده است و بر خلاف برخی شایعاتی که در شبکه های اجتماعی منتشر شد، خانواده لطیفه بدون پرداخت هیچ هزینه ای برای مدت 2 هفته بستری بودن فرزندشان در بیمارستان وی را از بیمارستان تحویل گرفتند.

latife hesab

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید