انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

نشست کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان با سمن های فعال در حوزه پناهندگان و مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین وزارت کشور روز جمعه 28 خرداد برگزار گردید.

در این جلسه آقای سیوانکا داناپالا با بیان اهمیت مسئله پناهندگان و مهاجران افغانستانی در این منطقه اظهار کرد دلیل سفر کمیسر عالی در هفته روز جهانی پناهنده به کشورهای ایران، افغانستان و پاکستان همین بوده است. وی به مشکل طولانی مدت بودن پناهندگی در ایران اشاره کرد و گفت افزایش همکاری ها برای مقابله با مسائل پناهندگی در این منطقه به ویژه پناهندگان افغانستانی یک ضرورت است.

مدیر کل اداره اتباع و امور مهاجرین نیز در این جلسه با بیان خدمات ارائه شده به جامعه پناهندگان در ایران و ضرورت افزایش تعامل سازمان های بین المللی با مسئولان ملی و بین المللی در امور پناهندگان گفت: برگزاری این جلسه فرصت مناسبی برای انعکاس چالش ها و نقاط قوت از دیدگاه سمن هایی است که به طور مستقیم با جامعه مهاجر و پناهنده در ارتباط هستند، و امیدواریم این جلسات منجر به تقویت نقاط قوت و رفع چالش ها منجر شود.

به گزارش انجمن حامی، کمیسر عالی آقای فیلیپو گرندی از خدمات شایسته و سخاوتمندانه ایران در فراهم کردن فضای حمایت از 1 میلیون نفر پناهنده ساکن در ایران تشکر کرد. او گفت بهترین راه برای جلوگیری از ورود افغان ها به ترکیه و اروپا، فراهم کردن و ارائه حمایت های مالی بیشتر و بهتر به فعالان این حوزه است. او با اشاره به اقدام اخیر ایران در اصلاح آیین نامه آموزشی اتباع گفت، این بسیار عالی است که اخیرا همه آن ها می توانند به مدرسه بروند، این اقدام منحصر به فرد در جهان است. ما همچنین باید شرایط پذیرش افغان ها در آموزش عالی را فراهم کنیم، حتی اگر با کمک بورسیه های کمک تحصیلی و ارائه بیشتر بورسیه به آنها باشد.

او گفت امسال یکی از پیام های سال 2016 این است که مسئله پناهندگان یک مسئولیت جهانی است و نه فقط برای کشورهای میزبان. او از ایران به عنوان یک نمونه بارز یکپارچگی و حمایت از پناهندگان است.

مشارکت در مذاکرات و تصمیم گیری ها از سوی سازمان های مردم نهاد، ارائه حمایت های بین المللی نه تنها در سطح پایه بلکه در سطوح بالاتر مثل ایجاد اشتغال، ارتقاء سلامت روان، توجه به اهمیت موضوع تحصیل، زنان سرپرست خانواده، خانواده های آسیب پذیر و تمدید بیمه سلامت پناهندگان از درخواست ها و نیازهای مطرح شده توسط نمایندگان سازمان های غیردولتی حاضر در جلسه بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید