انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

خدمات آموزشی:

مرکز حامی در قم از تابستان سال جاری اقدام به گزاری کلاس‌هایی با عنوان آموزش پیشرو کرد. در این طرح، حامی موفق به جذب ۱۲ دانش‌آموز کبر سن شد. ویژگی خاص این کلاس‌ها تدریس فشرده است. دانش‌آموزان می‌بایست تا پایان سال تحصیلی حداقل دو مقطع را به پایان برسانند تا پس از موفقیت در آزمون تعیین سطح به مدرسه راه یابند.

توزیع برنامه صبحانه رایگان، توزیع لوازم التحریر رایگان، جلسه با اولیاء دانش‌آموزان، آموزش کلاس‌های هنری، اجرای کارگاه آموزشی بهداشت فردی و اجرای طرح وارنیش فلوراید از جمله خدمات مرکز حامی به این دانش‌آموزان بوده است.

12

خدمات مددکاری:

  • معرفی پنجاه خانوارآسیب‌پذیر برای دریافت بسته بهداشتی به مؤسسه ایراک
  • ارجاع مددکاری 15 خانوار به موسسه نیکوکاری امام حسین (ع) برای دریافت خدمات کمک درمانی و پزشکی
  • معرفی مراجعین مرکز حامی قم به مؤسسه خیریه امام سجاد جهت دریافت خدمات دارویی
  • اهدای لباس نو توسط خیرین به دانش‌آموزان نیازمند مدرسه

خدمات حقوقی:

فعالیت‌های مرکز جامع خدمات قم در سه  ماه پاییز با برگزاری جلسات مشاوره در دو بخش روانشناسی و حقوقی4 پیگیری شد. ضمن آنکه؛ انجمن حامی با هدف کاهش بار سنگین پرونده‌های خانوادگی از شورای حل اختلاف قم، با آن مرکز همکاری می‌کند. پرونده‌های طلاق اداره کل اتباع قم به انجمن حامی ارجاع شده و حامی زمینه مشاوره حقوقی و روانشناسی رایگان را برای زوجین در دفتر انجمن فراهم می‌کند. هر یک از زوجین و گاه خانواده‌های آنان در جلسات متعدد روانشناسی و یا مشاوره حقوقی شرکت و مسائل آنان بررسی و گزارش نهایی برای اخذ تصیمیم به اداره کل اتباع ارئه می‌شود.

بخش آموزش‌های جامعه محلی:

با هدف کاهش بیماری‌های شایع زنان کارگاه آموزشی ویژه ای با حضور متخصص بیماریهای زنان و زایمان برگزار شد. 5در این کارگاه آموزشی زنان شهرک محلاتی قم با عوامل ایجاد کننده، راه‌های تشخیص و درمان سرطان‌های ویژه زنان آشنا شدند.

در راستای کارگاه‌های آموزشی مهارت‌های پیش از ازدواج که برای جمعی از دختران جوان انجمن برگزار شد، کارگاه آشنایی با انواع مواد مخدر، سوء مصرف و راهکارهای شناخت مصرف‌کننده مواد شیمایی و صنعتی سنتی و مدرن برگزارشد. در این کارگاه با پخش فیلم و عکس با انواع مواد مخدر آسیب‌های آن و تأثیر هر یک از مواد بر رفتار مصرف کننده آشنا شدند تا از6 این طریق امکان شناخت بهتری در انتخاب زوج مناسب داشته باشند.

بخش مددکاری دفتر قم، نسبت به مسائلی که مانع ادامه تحصیل دختران دانش‌آموز و یا بهره‌گیری کمتر آنان نسبت به فرزندان پسر از فرصت‌های تحصیلی می‌شود حساسیت نشان داده و با پیگیری فراوان موفق شده امکان ادامه تحصیل این دختران را فراهم کند .

موضوع تبعیض جنسیتی و یا خشونت‌های مبتنی بر جنسیت در بخش مشاوره انجمن نیز پیگیری می‌شود.

انجمن حامی در راستای توانمند‌سازی مهاجران اقدام به برزاری کارگاه‌های آموزشی می‌کند. اهم این کارگاه‌ها عبارتند از: کارگاه آموزش زبان انگلیسی، کلاس کامپیوتر و دوره آموزش توسعه اندروید با هدف آماده‌سازی جوانان برای ورود به بازار کار، کارگاه خیاطی باهدف توانمند‌سازی اقتصادی زنان به صورت رایگان، در این دوره کارآموزان با مقدمات کار با چرخ‌های صنعتی آشنا شدند.

78

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید