انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز حامی در مشهد از ۱۵ مهر ماه همراه با جشن آغاز سال تحصيلي با حضور بچه‌ها، اولیای دانش‌آموزان و مربیان آغاز ۱به‌کار کرد.

در راستاي فراهم نمودن شور و نشاط و ايجاد خاطره خوب از آغاز سال تحصيلي براي دانش‌آموزان و با توجه به مشکلات سال گذشته مرکز برای تهیه کتب درسی، امسال با همکاری یکی از خیرین این کتب، در همان ابتدای سال تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد.

برای آشنایی بیشتر بچه‌ها با مراسمات آیینی و رسوم کهن دو کشور دوست ایران و افغانستان و همچنین مراسمات مذهبی، و توجه ویژه به وضعیت روحی و مشکلات پرورشی بچه‌ها فعالیت‌هایی مثل جشن روز دانش‌آموز و همکاری بچه‌ها در اجرای سرود، نمایش و دکلمه، برپایی ایستگاه صلواتی در مدرسه در دهه آخر صفر، بزرگداشت هفته وحدت و جشن میلاد پیامبر اسلام، برپایی جشن باستانی یلدا، کارگاه کنترل خشم با هدف با طرح مباحثی مثل چطور می شود که انسان خشمگین می شود ، نقطه اوج عصبانی هر فرد متفاوتی است ، علائم ظاهری عصبانیت در افراد و راه های کنترل خشم، با همکاری بچه‌ها برگزار شد.

۳۴۵     ظسبرسیل

مرکز جامع خدمات مشهد با هدف بهبود روابط درون خانواده کارگاه‌هایی جامعه محلی(قرقی) و مرکز خدمات برگزار کرد که این جلسات عبارت بودند از: مهارت های زندگی(حل مسئله و مدیریت خشم، ارتباط موثر)، بهداشت فردی و بهداشت زناشویی، فرزند پروری رشد جسمی و روانی کودکان در سن بلوغ (پیشگیری از آسیبهای اجتماعی)، فرزند پروری مطلوب (اشتباهات در تشویق و تنبیه کودکان)، HIV و ایدز چیست، حقوق خانواده.

 ۷۶

 مرکز مشهد اقدام به برگزاری پروژه‌ای در حوزه مشاوره کرد. در اجرای این پروژه با توجه به امکانات موجود در این مرکز شرایط و تمهیدات لازم جهت ارائه خدمات مشاوره فردی و گروهی در 3 حوزه حقوقی، روانشناسی و مددکاری، امور بهداشتی فراهم شد. همکاران مشاور در این حوزه، طیف گسترده‌ای از موضوعات را در جلسات مشاوره پوشش دادند و با برگزاری جلسات مشاوره به دو صورت فردی و گروهی با پاسخگویی به سوالات مراجعین اقدام به رفع مشکلات موجود کردند. 

۱۰

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید