انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

«دکتر حسین حبیبی»، دانشمند نخبه افغانستانی که در ایران تحصیل کرده و مدیرعامل شرکت «هامون طب پیشرو»، در دهمین دوره مسابقات «بیوتکنولوژی» در پارک علم و فن آوری دانشگاه تربیت مدرس تهران، عنوان «هسته فن‌آور برتر» و «جایزه بیوتکنولوژی» را از بین 120 شرکت به دست آورده است.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان(آوا) از تهران، دکتر حسین حبیبی در گفتگو با خبرنگار آوا در مورد کسب این عنوان و جایزه گفت: «یک سال پیش بود که هسته مرکزی شرکت هامون طب پیشرو، با یک دورهم نشینی دوستانه در دانشگاه تربیت مدرس، با موضوع تولیدات و صادرات تشکیل شد. این هسته، یک تشکیل دوستانه و البته تخصصی بود، هسته‌یی که به راستی نمادی از اتحاد و دوستی دو کشور دوست و همسایه بوده و هست».

وی افزود: «به دعوت دوست عزیزمان آقای دکتر یوسفی، متخصص بیوشیمی و نخبه افغانستانی تبار، و دوست عزیزمان آقای رضا عزیزیان (کارشناس ارشد میکروبیولوژی پزشکی و عضو بنیاد ملی نخبگان ایران) دور هم جمع شدیم و شرکت را ثبت کردیم».

او ادامه داد: «روزهای اول مقرر شد تا با پروپوزال تولید کیت تعیین جنسیت از روی خون مادر، وارد پارک فن‌آوری دانشگاه تربیت مدرس شویم، به لطف خدا و تلاش گروهی این امر محقق شد و امروز مفتخریم با گذشت کمتر از یک سال، هامون طب به عنوان نماد وحدت دو کشور، نه تنها توانسته سه کیت تشخیص مولکولی با تکنولوژی بالا را وارد بازار کند، بلکه جایزه هسته فن‌آور برتر دانشگاه تربیت مدرس و همچنین لوح تقدیر جایزه برتر بیوتکنولوژی برای کیت تشخیص مولکولی فاکتور ازواسپرمی را از همان دانشگاه دریافت کند».

منبع: دری نیوز

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید