انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

دبیر سرکنسولگری افغانستان در مشهد گفت: در سال‌های اخیر دانشجویان زیادی از افغانستان به دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران برای تحصیلات آمده‌اند و با دستاورد بسیار زیادی دوباره به افغانستان بازگشته‌اند که این به سود هر دو کشور در منطقه است.

به نقل از سایت افغانستان خبرگزاری فارس، مراسم دفاع از رساله دکترای «شکوفه اکبرزاده بلخی» دانشجوی افغانستانی روز گذشته با حضور شخصیت‌های فرهنگی و سیاسی ایران و افغانستان در محل دانشگاه فردوسی مشهد برگزار شد.

«محمد یوسف فراهت» مسئول فرهنگی و دبیر اول سرکنسولگری افغانستان در مشهد در این مراسم ضمن قدردانی از زحمات مقامات جمهوری اسلامی ایران به دلیل فراهم کردن زمنیه تحصیل برای دانشجویان افغانستان گفت: متاسفانه افغانستان جنگ زده ما مدت ها است بر اثر تداوم جنگ ها نتوانسته دروازه دانش را بر روی فرزندان خود بگشاید و بسیار خوشحال هستیم که کشور هم فرهنگ ما، ایران در این سال ها در کنار ما بوده است.

وی ادامه داد: من با خوشحالی اعلام می کنم که امروز 4 وزیر کابینه افغانستان از دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران فارغ التحصیل شده اند.

فراهت تاکید کرد: ما در یک حوزه تمدنی واحد زندگی می کنیم و به قول «خلیل الله خلیلی» شاعر مطرح افغانستانی از آغاز تاریخ فرهنگ مردم ایران و افغانستان مشترک بوده است.

«صدیقه بلخی»، عضو مجلس سنای افغانستان در ادامه این مراسم ضمن تشکر از اساتید دانشگاه فردوسی مشهد که در جهت تربیت و رشد دانشجویان افغانستانی تلاش فروانی کرده‌اند گفت: من خوشحالم که بر اثر زحمات اساتید دانشگاه فردوسی فرزندان افغانستان برای کشور خود و برای فرهنگ مشترک دو کشور افتخار آفرین شده اند.

وی ادامه داد:جای هیچ شکی نیست که در سال‌های اخیر دانشجویان افغانستان در مقاطع مختلف تحصیلی از لیسانس تا دکترا در ایران تحصیل کرده اند و به یقین این کار می‌تواند بر روابط فرهنگی دو کشور ایران و افغانستان تاثیرات عمیق بگذارد.

این عضو مجلس سنای افغانستان افزود: در سال‌های اخیر دانشجویان زیادی از افغانستان به دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران برای تحصیلات آمده‌اند و با دستاورد بسیار زیادی دوباره به افغانستان بازگشته‌اند که این به سود هر دو کشور در منطقه است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید