انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

در جریان تحقیقات پلیس پاکستان برای دستگیری عاملین انفجار زیارتگاه صوفی در ایالت پاکستان که منجر به کشته شدن بیش از 80 نفر و زخمی شدن بیش از 200 نفر شده است، پلیس این کشور بیش از 350 نفر شامل مهاجرین افغانستانی را که مدارک هویتی و اقامتی نداشته اند در ایالت پنجاب پاکستان را دستگیر کرده است. در عین حال سخنگوی پلیس پاکستان اعلام کرده که تا کنون 100 نفر از مظنونین این حمله تروریستی را کشته است. اخبار حاکی از آن است که پلیس مرزی پاکستان به افرادی که قصد عبور از مرز را داشته باشند شلیک می کند.

در روزهای اخیر تنش های مرزی میان نیروهای پاکستان و افغانستان نیز افزایش یافته است. گروه کوچکی از شاخه های طالبان موسوم به جماعت الاحرار مسئولیت  این انفجار در لاهور پاکستان را بر عهده گرفته است.

پلیس پاکستان به مهاجران افغانستانی هشدار داده تا همواره مدارک اقامتی و هویتی خود را به همراه داشته باشند.

در عین حال به نقل از  نهادهاي مدني فعال حقوق پناهندگان در پاكستان، این اتفاق منجر به افزایش نگرانی های امنیتی نسبت به پناهجویان، مهاجران و افراد بی تابعیت ساکن در پاکستان از جمله افغانستانی ها و بنگلادشی ها داشته است. فعالان مدنی نگران هستند این تغییرات منجر به افزایش فشار بر دولت پاکستان برای عدم تمدید اجازه زمان بازگشت افغانستانی ها گردد.

فعالان حقوق پناهندگان در پاکستان بر اساس مشاهدات عینی خود از بازداشت ناگهانی مهاجران و پناهجویان افغانستانی در داخل کمپ ها، خانه ها و خارج از خانه در ایالت های پنجانب و سیند و انتقال این افراد به محل های نامعلومی ابراز نگرانی کردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید