انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مسئول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده گفت: استان یزد در سه دهه گذشته میزبان خوبی برای مهاجرین افغانستانی بوده به طوری که به‌دلیل همبستگی میان مهاجرین و سکنه بومی، تشخیص جمعیت میزبان و مهاجر ممکن نیست.

«فاطمه اشرفی» مسئول انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده در گفت‌و‌گو با خبرنگار حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، درباره نصب بنرهایی با موضوع هشدار به اتباع غیر ایرانی ساکن شهرستان زارچ و تهدید این مهاجرین به تخلیه خانه‌هایشان اظهارداشت: نصب بنرهایی با محتوای تهدیدآمیز اقدامی خوسرانه از افرادی با هویتی ناشناخته بود که بلافاصله از سوی مسئولان بخشداری منطقه جمع‌آوری شد. 

وی با تاکید بر اینکه باید هوشیار باشیم، چرا که پرداختن به اینگونه مسائل افتادن در دام دشمنان ایران و افغانستان است. 

مسئول انجمن حامی با اشاره به اینکه مسأله را به سرعت از معتمدین محلی پیگیری‌ کردیم، اضافه کرد: در پیگیری‌ها مشخص شد تنها دو پلاکارد با این محوریت و به‌طور شبانه در دو منطقه از شهر زارچ نصب شده که مسئولان محلی بلافاصله پس از اطلاع از این قضیه اقدام به پایین آوردن بنرها کردند. 

اشرفی با تأکید بر اینکه نام هیچ مرجع رسمی زیر اطلاعیه بنرها عنوان نشده است و هیچ‌گونه مستنداتی پیرامون هویت افراد نصب کننده بنرها وجود ندارد، گفت: اینگونه اقدامات به هیچ وجه مرجع رسمی برای اعمال سیاست‌ها‌ی منطقه و ملی نیست و مقابله با این رفتارها از سوی مراجع قانونی شهری بیانگر نظام برنامه‌ریزی و سیاست غالبی است که در آن محل و منطقه وجود دارد. 

این مقام مسئول با با بیان اینکه اقدامات مسئولان محلی برای ما ملاک است نه رفتار خودسرانه عده‌ای معدود تاکید کرد: استان یزد در طول سه دهه گذشته همواره از جمله جوامعی بوده که مهاجرین و پناهندگان افغانستان را به خوبی در کنار خود نگه داشته است و مردم یزد و مهاجرین افغانستانی روابط خوب و برادرانه‎ای دارند به طوری که در برخی روستاهای توابع استان یزد به‌دلیل همبستگی و پیوند میان مهاجرین افغانستانی و سکنه بومی استان، تشخیص جمعیت میزبان و مهاجر حتی از لحاظ لهجه محلی نیز ممکن نیست.  

اشرفی در پایان با بیان این نکته که گره‌زدن تمامی مشکلات  اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی ایران به اقلیتی خاص، هیچ پایه و مبنای ارزشی ندارد؛ خاطرنشان کرد: در هر قشری ممکن است خطاهایی صورت گیرد، اما نباید اجازه داد که خارج از چارچوب‌های تعیین شده نهاد قانون‌گذار، حقوق انسانی افراد دیگر تحت الشعاع قرار گیرد. 

گفتنی است، شب گذشته اخباری مبنی بر اینکه اهالی شهرستان زارچ از توابع استان یزد با نصب پلاکاردهایی به مهاجرین افغانستانی 10 روز مهلت داده‌اند تا خانه و کاشانه‌شان را ترک کنند! در غیر این صورت با خشم مردم مواجه خواهند بود، در فضای مجازی منتشر شد.

منبع : اینجا را کلیک کنید 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید