انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن
گزارش خبرگزاری فارس از عمل جراحی خال محمد، کودک افغانستانی:
تیم جراحی پزشکان ایرانی موفق شدند در بیمارستان لقمان حکیم تهران توده‌ای در حدود نیم کیلو را از چشم راست یک کودک افغانستانی خارج کنند.

 «خال محمد گندبای» کودک ۱۰ ساله افغانستانی از روستاهای بدخشان است که به مدت ٥ سال از تومور پیشرفته در چشم راست خود رنج می‌برده است.

این کودک خردسال پیش از این برای درمان به کشورهای دیگری از جمله پاکستان نیز مراجعه کرده که موفقیتی در درمان حاصل نشده بود و در نهایت امروز توسط تیم مشترک جراحان متخصص چشم و مغز و اعصاب در بیمارستان لقمان حکیم تهران مورد عمل قرار گرفت.

اعضای تیم پزشکی جراح مغز و اعصاب بیمارستان لقمان حکیم به سرپرستی «دکتر محمد صمدیان» و اعضای تیم پزشکی بیمارستان فارابی به سرپرستی «دکتر رجبی» و اعضای تیم بیهوشی به سرپرستی «دکتر مسعود نشینی» این کودک افغانستانی را جراحی و توده سرطانی را از چشم راست این کودک خارج کردند.

به گفته اعضای تیم پزشکی بیمارستان لقمان حکیم، «خال محمد» 10 ساله از وضعیت عمومی خوبی بعد از عمل برخوردار است و این عمل موفقیت آمیز بوده است.

خال محمد ١٠ ساله بدخشانی توسط یک سازمان‌ غیردولتی به نام انجمن حامی (انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده) مورد حمایت و مراحل اعزام و پیگیری‌های درمان این کودک توسط انجمن حامی صورت گرفته است.

جزئیات بیشتر از وضعیت این عمل جراحی بزودی در خروجی سایت افغانستان خبرگزاری فارس قرار خواهد گرفت.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید