انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

سه سال از آوریل 2011 می گذرد و جنگ در سوریه آغاز شده است. بسیاری کشته ، بسیاری آواره و به کشورهای دیگر پناهنده شده اند.  جنگ زندگی همه مردم سوریه به ویژه زنان و کودکان را دگرگون کرده است.

به گزارش ایسنا در پی جنگ بیش از 162 هزار نفر کشته شدند. همچنین میلیون ها نفر آواره و به کشورهای همسایه و گاه دورتر پناهنده شدند که نیمی از این پناهندگان کودکان هستند. 

صندوق کودکان سازمان ملل(یونیسف) می گوید، حدود 6/6 میلیون کودک در منطقه نیاز به کمک دارند، آماری که یک سوم یا حدود دو میلیون نفر از ژوئن سال 2013 بالاتر رفته است. همچنین یونیسف هشدار می دهد که این سازمان با وجود شمار فزاینده کودکان ممکن است مجبور شود برخی از خدمات خود را به دلیل فقدان تامین مالی کاهش دهد.

در گزارشی دیگر کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل بر سختی زندگی زنان آواره سوری تاکید کرده است. به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این زنان که مجبورند مسئولیت خانواده های خود را پس از کشته شدن و اسارت مردانشان به تنهایی به دوش بکشند، در شرایط انزوا، ترس و تشویش گرفتارند. کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان به اشاره به اینکه زنان آواره سوری بی نهایت رنج می برند، خواستار اختصاص کمک های مالی بیشتر برای کمک به آنها شد.

کمیساریا در گزارشی دیگر گفته است: شمار زیادی از زنان و کودکان سوریه در معرض انواع خشونت ها و خودکشی قرار دارند و عوارض ناشی از وضع کنونی تا مدت ها بر زندگی خانواده های سوری ادامه خواهد داشت. همچنین سازمان ملل هشدار داد که کمبود منابع مالی برای تامین مواد غذایی جان هزاران آواره سوری را تهدید می کند.

بر اساس این گزارش، دست کم دو میلیون و 800هزار سوری از آغاز جنگ، کشورشان را ترک کرده اند و بیش از یک میلیون نفر از این تعداد در لبنان پناه گرفته اند. مابقی نیز در اردن، مصر، ترکیه و عراق اقامت دارند.

در این شرایط کمیساریا از کشورهای اروپایی خواسته است که درهای خود را بیش از پیش به روی پناهندگان سوری بگشاید. به گزارش ایرنا سخنگوی کمیساریا گفت: کشورهای همسایه سوریه به نقطه اشباع رسیده اند و تعداد بیشتری از سوری ها تلاش می کنند به اروپا پناه ببرند به همین دلیل از اروپا می خواهیم اقدامات بیشری درقبال آنان صورت دهد. وی ادامه داد: اروپا 67 میلیون نفر جمعیت داد. این درحالی است که لبنان با جمعیت جهار میلیون و 400 هزار نفری خود، یک میلیون  و یکصد پناهجو را در خود جای داده است.

به امید روزی که آتش جنگ در هیچ نقطه ای از جهان روشن نشود، چرا که اگر آتش جنگ افرخته شود دیگر به راحتی قابل خاموش کردن نیست، پس بیایید همه برای جهانی بدون جنگ و پر از صلح دعا کنیم.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید