انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

طرح “پیش گیری از خشونت های خانگی در جامعه مهاجرین افغان مقیم ایران” که پاییز امسال در تهران و مشهد برگزار شد فارغ از تاثیرگذاری قابل توجه در افزایش آگاهی جامعه مهاجرین افغان نسبت به خشونت های خانگی، نتایج پایداری را در جامعه مهاجرین افغان داشته است.

جوانان شرکت کننده پس از ورود به جامعه محلی و مشاهده تاثیر عملکرد خود به عنوان سرمایه های انسانی جامعه مهاجرین مقیم ایران، نسبت به مسائل و ناهنجاری های جامعه خود حساس شده و با کسب اعتماد بنفس لازم  اکنون بدنبال افزایش دانش و کسب مهارتهای بیشتری هستند.

بدین منظور تسهیلگران طرح در روز پنجشنبه پنجم بهمن ماه در فرهنگسرای انقلاب اسلامی مشهد جمع شدند تا در کنار مرور فعالیتهای انجام شده ، که پس از اتمام طرح همچنان در جریان بوده است از مباحث مطرح شده در جلسه ای با موضوع خشونت از دیدگاه اسلام که با حضور آقای بختیاری برگزار گردید، بهره گیری کنند .

در ابتدای جلسه تعدادی از شرکت کنندگان گزارشی از ادامه فعالیت های خود در جامعه محلی ارائه دادند: از تاثیر مهارتهای فراگرفته شده در زندگی شخصیشان تا نتایج مثبت کار گروهی برای ارائه مناسب تر مطالب و استفاده از ابزار های تصویری همانند فیلم های آموزشی در کنار توزیع کتابهای آموزشی در میان مهاجرین.

آقای بختیاری نیز در ادامه با تقدیر از فعالیتهای صورت گرفته بر نقش مهم جوانان افغان در بهبود جامعه خود چه در زمان حضور در ایران و چه به هنگام بازگشت تاکید کردند.

ایشان که در کنار مقالات منتشر شده،  پایان نامه دکترای خود را نیز در زمینه خشونت از نگاه اسلام به انجام رسانده اند ؛ به آسیب شناسی خشونت از زوایای گوناگون پرداخته و از نقش اخلاق، پرهیز از اهانت و جایگاه زن در اسلام سخن گفتند.  از دیدگاه ایشان اسلام مانعی جدی در برابر هر گونه خشونت در جامعه می باشد و اگر همچنان خشونتی در جامعه مسلمین دیده میشود ناشی از ناهنجاری هاست که نیاز به درمان دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید