انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

در نشست” هم اندیشی عدالت اجتماعی و آموزشی کودکان پناهنده در ایران” که انجمن حامی در روز چهارشنبه 27 خرداد ماه در سالن ویژه مرکز همایش های برج میلاد برگزار کرد، آقای سیوانکا داناپالا، رییس دفتر نمایندگی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایران ، نیز حضور پیدا کرد و در مورد سیاست‌های کلی کمیساریا در حوزه ی آموزش و پرورش توضیحاتی ارائه کرد.

وی گفت: کمیساریا به عنوان متولی و مسئول پناهندگان و نماینده سازمان ملل در ایران فعالیت می‌کند.یکی از نکات اصلی حمایتی کمیساریا این است که بتوان امکان دسترسی به آموزش  و پرورش را برای کودکان و بزرگسالان پناهنده فراهم کند

پناهندگانی که از این آموزش ها برخوردار شوند می توانند زندگی سالم تر و موفق تری داشته باشند و اوضاع زندگی خود را به دست بگیرند. ما معتقدیم که مهارت ها و آموزش هایی که ارائه می شود به وضعیت امنیتی و زندگی آینده ی آنها کمک میکند .

کمیساریا به تحصیلات ابتدایی توجه خاص دارد و برای این میزان دسترسی به تحصیلات ابتدایی هدف گزاری های خاص دارد از جمله: تضمین اینکه حداقل 70 درصد دختران و پسران دسترسی به تحصیلات داشته باشند، آموزش معلمان و مربیان، توجه به آموزش غیر رسمی در مواردی که امکان دسترسی به آموزش رسمی وجود ندارد، امکان تحصیلات دانشگاهی برای جوانان، بالابردن سطح سوادآموزی در بزرگسالان به نحوی که تا پایان 2016 رشد 50 درصدی داشته باشد.

وی در ادامه از حمایت های دولت ایران در امر آموزش اتباع قدردانی کرد و گفت : امیدوارم که روش های قانونی برای اجرای دستور مقام معظم رهبری مشخص شود چرا که تحقق این امر یک موضوع برد-برد برای دوطرف بوده و برای همه نفع خواهد داشت، چراکه پناهندگان آموزش دیده در آینده می‌توانند از لحاظ معیشتی خود را تامین کنند علاوه بر این در ایران هم می توانند مفید باشند و امنیت و سلامت جامعه ی ایران هم تحت تاثیر این امر خواهد بود.

آقای داناپالا در خاتمه از اقداماتی که با همکاری اداره اتباع برای اجرایی شدن طرح بیمه خدمات درمانی حدود یک میلیون پناهنده انجام شده است قدردانی و تشکر خود را از این بابت اعلام کرد.

5

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید