انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

16832381015_2e41c2f192_b - Copy

16646109709_ab6304828a_b - Copy

مشاور حقوقی و مسئول برنامه ریزی انجمن حامی، در نشست سالانه شورای سازمان های بین المللی بشردوستانه  ICVA به عنوان نماینده این انجمن، شرکت کرد.

این نشست که در تاریخ نهم و دهم مارچ 2015 برگزار شد، در روز نخست به بررسی مفصل  اصول ناظر بر مشارکت ازجمله برابری، عدم تبعیض، رویکرد نتیجه محور و مسئولیت پذیری  توسط سازمان های غیر دولتی به عنوان مهمترین اصل در فعالیت های سازمان های غیردولتی و همکاری آنها با یکدیگر از طریق ایراد سخنرانی، انجام کارهای گروهی و تشکیل جلسات کوچک برای گردآوری نظرات شرکت کنندگان و سپس بررسی آنها اختصاص داشت.

16832381015_2e41c2f192_b

طی روز دوم نشست، آخرین متن تهیه شده اساسنامه براساس پیشنهاداتی که پیشتر، از اعضا به منظور اصلاح یا افزودن بخش هایی به سند مذکور اخذ شده بود، بازنگری و سپس با رأی اکثریت مطلق اعضای حاضر نهایی و تصویب شد. همچنین اعضای هیأت مدیره سازمان و رییس هیأت مدیره برای دو سال آینده با اکثریت آرا انتخاب شدند.

شورای سازمان های بین المللی بشر دوستانه که در سال 1962 تأسیس شده است، شبکه ای متشکل از سازمان های غیردولتی با هدف تقویت ساز و کارهای فعالیت های بشردوستانه و متعاقبا اثر بخشی بیشتر به ویژه بر سیاست ها و رویه های موجود از طریق فعالیت گروهی و مستقل با تقویت همکاری میان سازمان های غیردولتی و سایر بازیگران بشردوستانه می باشد که با هدف نهایی ارتقا و بهبود وضعیت افراد متأثر از بحران ها به ویژه پناهندگان و آوارگان،کمک به آنها و تلاش برای بازسازی زندگی با کرامت برای آنان فعالیت می کند.

لازم به ذکر است که انجمن حامی، تنها سازمان غیر دولتی ایرانی است که موفق به کسب مقام عضویت در «شورای سازمانهای بین المللی بشر دوستانه» شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید