انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز خدمات اجتماعی حامی در شهر سمنان در پایان دوره‌های آموزشی و مشاوره خود، برای شرکت‌کنندگان در این دوره‌ها بسته‌های معیشتی را میان خانواده‌های بهره‌مندان توزیع کرد. بسته‌های معیشتی بخش کوچکی از تلاش  همکاران ما در حامی می‌باشد. این اقدام  در راستای طرح خدمات رسانی و ارتقا معیشت بهره‌مندان اجرا می‌شود.دوره های آموزشی در مرکز خدمات اجتماعی حامی نیز در این راستا به خانواده‌ها کمک می‌کند.

افراد پناهنده و مهاجر برای بازسازی زندگی فردی بیش از داشتن سقفی بالای سر و مکانی امن برای خوابیدن، باید برای ادامه و تامین امنیت خود به حداقل معیشت دست یابند. ارتقا معیشت را می‌توان  در دستیابی به کار شایسته، تامین نیاز خانواده‌ها، حفظ کرامت، شکل دادن به آینده و  توانمند‌سازی است. توانایی کار و استفاده از مهارت ها و استعدادهای آنها همچنین به پناهندگان اجازه می دهد تا به جوامع میزبان خود کمک کنند.

 

انعطاف پذیری و تدبیر اصلی اساسی برای تامین امنیت اقتصادی، اجتماعی پناهندگان در زندگی است و  حمایت از معیشت خانواده ها تنها در تامین بسته‌های حمایتی نیست بلکه سه رکن اساسی دارد: دوره‌های توانمند‌سازی، توسعه و ارتقا دانش و خودآگاهی از وضعیت فردی ، اجتماعی و حقوقی و آموزش .

مرکز خدمات اجتماعی حامی در سمنان با  توزیع  1000 بسته معیشتی میان 1000 خانواده، از این فرصت برای آشنایی بیشتر با خانواده‌ها استفاده می‌کند و از این جهت می تواند با ترویج و معرفی دوره‌های خود برای  ارائه خدمات به خانواده‌های بیشتر اقدام نماید.

 

 

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید