انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

پس از فرمان مقام معظم رهبري براي برخورداري تمام كودكان افغانستاني از آموزش و اقدام شايسته هيات دولت در لغو موانع ساختاري فراروي دسترسي كودكان و نوجوانان مهاجر و پناهنده افغانستاني به آموزش و اصلاح  «آئين نامه نحوه آموزش اتباع خارجي» در اردیبهشت 1395 و اعلام صراحت قانوني مبني بر برابري ثبت نام و آموزش دانش آموزان مهاجر با دانش آموزان ايراني و حذف شهريه ثبت نام در کلیه مدارس دولتی، اخباری از طریق ارتباط مستقیم با مردم منطقه 19 تهران مبنی بر اخذ شهریه مطابق روال سال گذشته از مدارس متعدد در این منطقه و به ویژه منطقه دولتخواه به دست انجمن  حمایت از زنان و کودکان پناهنده رسید. این انجمن با همکاری جمعی از اصحاب رسانه با پیگیریهای مستمر با مسئولان آموزش و پرورش مدیران این مدارس اعلام کردند که به دلیل بی اطلاعی از مصوبات جدید شهریه از دانش آموزان اخذ شده و به آنها عودت داده خواهد شد.

در این راستا مردم مهربان منطقه دولتخواه با دعوت از مدیر انجمن حامی و خبرنگاران خبرگزاری های فرهنگ، خاورمیانه و تسنیم قدردانی خود را از پیگیری حل مشکلات دانش آموزانشان اعلام کردند.

در این ملاقات مردمی، فاطمه اشرفی که با استقبال گرم دانش آموزان مقطع ابتدایی چند مدرسه دخترانه و پسرانه روبرو شد با تشویق مردم به علم آموزی و سواد آموزی اظهار کرد: در حل مشکلات مهاجران باید صبور باشیم و گام به گام پیش رویم. وی در پاسخ به مشکلات و سوالاتی که از سوی مادران دانش آموزان مطرح می شد گفت: خوشبختانه همه دانش آموزان مهاجر می توانند از امسال در مدارس هنرستان و فنی و حرفه ای تحصیل کنند. وی ادامه داد: کلید رشد و پیشرفت هر اجتماعی در گروه تحصیل و ارتقاء سطح آگاهی است. بنابراین مادران دانش آموزان برای تحصیل نیز دارای الویت هستند و ما نیز تلاش می کنیم از طریق تعامل با سازمان نهضت سواد آموزی ؛ برای زنان مهاجر و پناهنده فرصت های آموزش و تحصیل فراهم کنیم .

4 - sms - resized

مردم این منطقه با گلایه از اینکه برخی مدیران مدارس علی رغم ارسال پیامک و تعیین روز برای مراجعه خانواده های مهاجر از بازپرداخت شهریه ها به بخشی از مردم خودداری کرده اند، فیش های واریزی را در اختیار انجمن حامی قراردادند و مدیر انجمن نیز به مردم قول پیگیری مسائل مهاجران به ویژه در حوزه آموزش را در حد توان انجمن داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید