انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

وزیر امور داخلی پاکستان از عدم اعطای تابعیت پاکستانی به کودکان پناهجویان افغانستانی در این کشور خبر داد و گفت: آنها حتی اگر مادر پاکستانی داشته باشند نمی‌توانند تابعیت این کشور را دریافت کنند.

به گفته وی، اطفال پناهجویان افغان، هیچ امتیاز خاصی ندارند و افغانستانی هستند و حتی اگر مادران پاکستانی داشته باشند باز هم نمی‌توانند تابعیت پاکستانی بگیرند.

طبق قانون تابعیت سال 1951 پاکستان، تنها کسانی که قبل از تأسیس این قانون، خود یا والدینشان در مناطقی که اکنون جزو پاکستان محسوب می شود، متولد شده‌اند تبعه پاکستان محسوب می‌شوند و فرزندان دیپلمات‌ها یا بیگانگان دشمن که در این کشور به دنیا می‌آیند نمی‌توانند از امتیازات شهروندی در پاکستان بهره‌مند شوند. همچنین کسانی که به شبه قاره هند – پاکستان بعد از سال 1947 مهاجرت کرده اند نیز نباید پاکستانی محسوب شوند.

وزیر امور داخلی پاکستان اظهار کرد، یک کمیته پارلمانی جهت بررسی مسئله مسدود کردن کارت ملی الکترونیکی پاکستان (CNIC)  تابعان اصلی پاکستانی که در جریان مخالف به وجود آمده در پاکستان درباره دارا بودن مدارک پاکستانی توسط بیگانگان ممکن است کارت هایشان بر اساس شبهات و مسائل قومیتی مسدود شده باشد، تشکیل شده است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید