انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

اجلاس جهاني امور  بشر دوستانه World Humanitarian Summit که قرار است در ماه مي 2016 در استانبول برگزار شود از جمله ابتکارات دبير کل سازمان ملل مي باشد که در سال 2103 و با ملاحظه بحران هاي رو به تزايد انساني و طبيعي در دنيا رقم خورده  و آماده سازي هاي منطقه اي و بين المللي فراواني نيز در اين خصوص صورت پذيرفته تا در اجلاس نهايي که مقرر است در عالي ترين سطح سياسي و بين المللي صورت پذيرد ؛ دستور العمل هاي اجرايي بين المللي به منظور حساس سازي و توسعه اقدامات اجرايي مورد نياز از سوي کليه دست اندرکاران دولتي ؛ غير دولتي ؛ بين المللي ؛ بخش خصوصي و دانشگاهيان و ….  نسبت به آسيب هاي فراوان ناشي از منازعات مسلحانه و بحران هاي طبيعي که موجب جابجايي هاي انساني گسترده شده است ؛ پيشنهاد و ابلاغ گردد .

این اجلاس جهانی فرصت مناسبی است تا دولت ها، انجمن های غیر دولتی، سازمان هاي  بین المللی و سایرین تعهد خود را در قبال فعالیت های بشردوستانه مجددا ابراز نمایند. هدف نهایی این اجلاس، اولویت بخشی به رویکرد انسان محور در فعالیت های بشردوستانه و توانمند ساختن افراد برای داشتن دنیایی سالم ترو امن تر می باشد و شعار اصلی این اجلاس،”شکل گیری مجدد کمک”[1] در راستای افزایش بازدهی، کیفیت و کارایی فعالیت های بشردوستانه در مسایل بین المللی میباشد ودرصدد دستیابی به یک دستورالعمل جدید در عرصه ی فعالیت های بشردوستانه است.

برای برگزاری این اجلاس در استانبول، طی 2 سال گذشته مجموعه ی گسترده ای از رایزنی های متنوع برای یافتن مشکلات پیش رو در جهان صورت پذیرفته است. در این راستا از سال 2014 مجموعه ی فعالیت هایی برای کنفرانس جهانی اقدامات بشردوستانه در استانبول که قرار است در می 2016 برگزار شود صورت گرفته است. از جمله رایزنی با متخصصین، مشاوره های منطقه ای، همفکری های آنلاین با بخش خصوصی ؛ جوانان و زنان در مورد موضوعات مختلف که در مجموع منجر به همفکري با بیش از 23 هزار نفر در 151 کشورجهان تا جولای 2015 شده است. همچنین 176 سازمان ذی نفع در دنیا پرسشنامه ی آنلاین را در این رابطه پر نموده اند و 691/5 نفر از افراد اجتماعات آسیب دیده مورد مصاحبه قرار گرفتند.

در همين رابطه درجولای 2015 دردوشنبه تاجیکستان آخرين نشست منطقه اي که شامل 16 کشورآسیای جنوبی ومرکزی بود برگزارگردید. این کشورها شامل: افغانستان، بنگلادش، بوتان، هند، قزاقستان، قرقیزستان، مالدیو، نپال، پاکستان، فدراسیون روسیه، سریلانکا، تاجیکستان، ترکیه، ترکمنستان ؛ ازبکستان و ايران بود .

انجمن حامي که از جمله نهادهاي مدني فعال در حوزه کاهش آسيب هاي ناشي از مناقشات مسلحانه و بلاياي طبيعي مي باشد نيز در اين اجلاس حضور و مشارکت فعالي را ايفا نمود .

 

WHS SCA GroupPhoto

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید