انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

سخن دبیر کل سازمان ملل به مناسبت این روز،« زمان آن فرا رسیده است که تعهد جمعی خود را به آموزش دوباره احیا کنیم.»

شعار امسال: تغییر مسیر، تحول آموزش

همانطور که در گزارش جهانی آینده آموزش یونسکو به تفصیل آمده است، دگرگونی در آموزش آینده مستلزم ایجاد تعادل فوری انسان ها با یکدیگر، طبیعت و همچنین هماهنگی با فناوری‌هایی است که در زندگی ما نفوذ می‌کنند و فرصت‌های موفقیت‌آمیزی را به همراه داشته و  در عین حال نگرانی‌های جدی را برای برابری، شمول و مشارکت ایجاد می‌کنند.

روز بین‌المللی آموزش،  امسال بستری برای نمایش دگرگونی‌هایی خواهد بود که  بر مبنای  تحقق حقوق اساسی همه افراد برای آموزش و ساختن آینده‌ای پایدارتر، فراگیرتر و صلح‌آمیزتر پرورش و بنا شده است.

انجمن حامی با تکیه بر این اصل رسیدگی به آموزش زنان و کودکان را در سرلوحه خود قرار داده است. و با تکیه بر فرهنگ ایرانی و اسلامی آموزش کودکان بازمانده از تحصیل  را نیز در راستای اهداف توسعه پایدار در اولویت مراکز خود قرار داده است. که آن  “تضمین آموزش با کیفیت فراگیر و عادلانه و ارتقای فرصت های یادگیری مادام العمر برای همه کودکان است” .

حامی در میدان آموزش کودکان بازمانده از تحصیل

آموزش کودکان بازمانده از تحصیل در کنار زنان مهاجر و پناهنده ای که به دلایل مختلفی از آموزش دور بوده اند از  مهم ترین فعالیت های حامی در میدان مشارکت مدنی بوده است. اساس و مبنای اولیه و هدف نهایی حامی نیز بر این اساس شکل گرفته و فعالیت های دیگر انجمن همچون خدمات اجتماعی، روانشناسی، هنری، حقوی و غیره…. به جامعه مهاجر و پناهنده نیز در این راستا می باشد. در این راستا از ابتدای تاسیس حامی تا کنون بیش از 10 هزار کودک، از خدمات آموزشی حامی برخودار شده اند.

تاثیر کویید 19 بر آموزش:

COVID-19 سیستم‌های آموزشی را در سراسر جهان مختل کرده و منجر شد که بسیاری از  از کودکان  مهارت های اساسی را کسب نکنند بنا بر گزارش ها بیش از ، 260 میلیون کودک از تحصیل بازمانده اند و همه گیری این وضعیت را در سال های گدشته تهدید کرده است.

بحران یادگیری به عنوان یکی از عوامل اصلی کسری سرمایه انسانی، رشد پایدار را تضعیف می کند و نداشتن  تحصیلات کامل، کیفیت و کمیت تحصیل یکی از عوامل اصلی این کسری سرمایه انسانی است.

کووید-19 اکنون زندگی کودکان خردسال، دانش‌آموزان و جوانان را ویران کرده است. اختلال اقتصادی ناشی از همه‌گیری کووید-19 بحران یادگیری جهانی را تشدید  و به شیوه ی بی‌سابقه‌ای بر آموزش تأثیر می‌گذارد. قبل از همه‌گیری، 53 درصد از کودکان در کشورهای کم درآمد و متوسط ​​نمی‌توانستند یک داستان ساده را تا پایان دبستان بخوانند و بفهمند. در کشورهای فقیر، این سطح به 80 درصد می رسید. شوک های دوگانه به سیستم های آموزشی – تعطیلی مدارس و بحران اقتصادی متعاقب آن – فقط این بحران را عمیق تر کرده است.

حامی با ادامه فعالیت خود در دو سال گذشته با برگزاری مستمر کلاس ها سعی داسته تا به  برای تقویت سیستم‌های آموزشی و به حداقل رساندن تلفات یادگیری کار می‌کنند. حامی بر این باور است که  تغیر امکان پذیر است و تجربه آموزشی کودکان را می توان به سرعت بهبود بخشید، . با این حال، به حرکت وا داشتن  نتایج آموزشی نیازمند پاسخ‌های فنی صحیح و همچنین پشتکار، خلاقیت است.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید