انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

نمایشگاهی به مناسبت روز جهانی پناهنده در برج میلاد تهران برگزار شد.

در این نمایشگاه که  توسط اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و با شعار « توانمندی جهت بازگشت و بازسازی افغانستان» رگزار شد، انجمن ها و سازمان های مرتبط با پناهندگان حضور داشتند و آخرین طرح ها، برنامه ها یا خدمات خود را ارایه کردند.

پنجشنبه در روز نخست نمایشگاه، نشست خبری عزیز کاظمی مدیر کل اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور و سیوانکا داناپالا نماینده کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

داناپالا، در این فرصت از ایران و مردم ایران برای میزبانی از یکی از بزرگ‌ترین موقعیت‌های طولانی مدت پناهندگی تشکر کرد و گفت، “ایران بیش از سه دهه است که به صورت سخاوتمندانه از پناهندگان پذیرایی می کند”. او همچنین بر پیغام کمیسر عالی گوترس در جلسه ای با کشور های دانر در ژنو به مناسبت بازدید وزیر کشور ایران از کمیساریا تاکید نمود، ” حمایت بین المللی و مشارکت در به دوش کشیدن بار مسئولیت برای کشوری مانند ایران و مردمانش که برای مدتی طولانی منابعشان را با پناهندگان تقسیم نموده اند ضروری است”.

کاظمی نیز در این جلسه گفت،” پناهندگان به علت موقعیت خاصشان آسیب پذیر می باشند، نتیجتاً باید همگی تلاش نماییم تا نیاز های اساسی این همنوعانمان را تامین نماییم، حمایت پناهندگان باید حرکتی بشردوستانه باشد”. داناپالا همچنین در ادامه از کشور های دانر، سازمان ملل، سازمان‌های بین‌المللی و بومی برای حمایت آنها از کمک‌رسانی به پناهندگان در ایران تشکر کرد و افزود، “زندگی در جمهوری اسلامی ایران به پناهندگان امکان دسترسی به تحصیل، بهداشت و فرصت‌های آموزشی را داده است و نتیجتاً مهارت‌های متنوعی کسب کرده اند”. خوداتکایی و توانمندسازی در زندگی پناهندگان نقشی حیاتی دارد و به آنها کمک می‌کند تا بازگشتی پایدار داشته باشند و به بازسازی کشور خود بپردازند”.

انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده(حامی) نیز در این نمایشگاه شرکت داشت و طی روزهای پنجم و ششم تیر به معرفی انجمن و فعالیت های آن پرداخت.

بنیاد امداد جهان، موسسه زنجیره امید، موسسه حمایت از کودکان سرطانی( محک)، سازمان پناهندگان دانمارک، سازمان پناهندگان نروژ، سازمان مهاجرت نیز از جمله موسسه هایی بودند که در نمایشگاه حضور داشتند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید