انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

گزارش هشدار دهنده یونیسف از وضعیت کودکان در آستانه سال جدید میلادی

 

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف)، هشدار داد، درگیری‌های مسلحانه، خشونت اجتماعی و ناامنی همچنان تلفات ویرانگری را بر هزاران کودک در سال 2021 وارد کرده است. بنا بر آخرین گزارش یونیسف‌ در آستانه سال جدید میلادی، از افغانستان تا یمن، سوریه تا شمال اتیوپی، خشونت علیه کودکان هر روز ابعاد گسترده تری را به خود می گیرد.

علرغم مشخص نشدن قطعی داده ها، موارد تأیید شده کودک ربایی و خشونت جنسی با نرخ هشداردهنده‌ – به ترتیب به بیش از 50 و 10 درصد، در سال گذشته افزایش و بیشترین نرخ کودک ربایی ها در سومالی و پس از آن جمهوری دموکراتیک کنگو (DRC)و کشورهای حوضه دریاچه چاد (چاد، نیجریه، کامرون و نیجر) بوده است. همچنین موارد تایید شده خشونت جنسی در کنگو، سومالی و جمهوری آفریقای مرکزی بالاترین آمار را داشته اند.

سازمان ملل متحد 266،000 مورد نقض شدید علیه کودکان را در بیش از 30 منطقه درگیری در سراسر آفریقا، آسیا، خاورمیانه و آمریکای لاتین تأیید کرده است.به عنوان مثال، افغانستان از سال 2005 بیشترین تعداد تایید شده تلفات کودکان را داشته است. با بیش از 28،500 مورد نقض شدید، که این آمار 27 درصد از کل موارد مرگ تایید شده کودکان در جنگ را در سراسر جهان تشکیل می دهد.

یونیسف همچنین گزارش داد، “دختران و پسرانی که در مناطق تحت درگیری زندگی می کنند، وحشت غیر قابل توصیف را تحمل می کنند که هیچ انسانی نباید تجربه کند”. یکی از تهدیدات مداوم و رو به رشد سلاح های انفجاری در مناطق پرجمعیت است. در سال 2020، سلاح های انفجاری و بقایای جنگ، حدود 50 درصد از تلفات تمامی کودکان را تشکیل داده و در نتیجه آن بیش از 3900 کودک کشته شده اند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید