انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن
روستاي حمام لو را در يابيم

کودکان زلزله زده نيازمند مساعدت هستند

اين روستا معروف به روستاي غارنشينان است؛ساکنين اين روستا پيش از زلزله در غار هايي زندگي مي کردند که البته اغلب برق کشی  شده اند و درهاي چوبي دارند.پس از زلزله ي 6/1 ريشتر روستاييان به دليل ترس از زلزله به چادر ها نقل مکان کردند و پس از زلزله ي 5/6 که به گفته ي خود آنان شديد تر از زلزله ي اول بوده ،دولت کانکس هايي را در حمام لو تعبيه کرده است.البته تعدادي از اين کانکس ها براي نگهداري احشام است اما روستاييان تمام کانکس ها را اشغال کرده و احشام خود را در غار ها نگه داري مي کنند.

امکانات اين روستا بر اساس مشاهده و ارزيابي اي که ما داشتيم به مراتب کمتر از روستا ها ي ديگراست و اهالي نيازمند لباس گرم؛ مواد غذايي ؛ و دانش آموزان هم مدرسه ، سرويس بهداشتي ؛نوشت افزار و ….بودند.

روستاي حماملو فاقد امکانات بهداشتي و آب شرب مي باشد و فقر به وضوح در اين روستا به چشم مي خورد . ماننده خيلي ازروستاي ها از مدرسه راهنمايي و دبيرستان وابتدايي هم خبري نيست وبچه ها ي ابتدايي اين روستا تنها در يک کانکس فرسوده مشغول تحصيل هستند .
ما تنها از بچه هاي اين روستا ديدن کرديم از 15 نفر دانش آموز يک نفر به عنوان نمونه کاپشن يا پالتو حتي لباس گرمي که بتواند در مقابل کولاک و برف آنها را از سرما نگه دارد مشاهده نکرديم اين بچه ها چشم به راه  انسان هاي خّير و خداجو هستند تا به کمکشان بشتابند وما نير در حد توان و وسع خود  هدايايي (لباس گرم)به آنان داديم.

طبق اطلاع از منطقه به محض خروج ما از منطقه ارسباران برف همه جا را فرا گرفته و زمين لباس سفيد به تن کرده است اما خيلي ها باز هم از ترس زلزله وعدم امکانات درچادرهاي هلال احمر هستند .
در روستاي آقابابا فرامرزي نيز ساخت و ساز نسبت به ساير روستاها پيشرفت چشم گيري داشت اما بارش شديد و هواي سرد ادامه فعاليت ساخت و ساز را از ساکنين سلب نموده و تنها 3- 4 مورد کانکس آن هم  اهدايي افراد خّير بود و بقيه افراد در خانه هاي آسيب ديده و باقی در چادر زندگي مي کنند و از نبود کانکس گلايه مند هستند .

من از طرف انجمن حامي به اين سفر رفته بودم و  ميترا غفاريان مدير برنامه ريزي اين سازمان غير دولتي امکان اين سفر را براي من فراهم کرد و در اين سفر همراه من بود.
اين روستا در12كيلومتري شهر ورزقان قرارگرفته داراي آب وهواي كوهستاني بوده غارهاي بيشماروتپه قلعه حماملو جاذبه هاي گردش ودشتهاي سرسبزازجاذبه هاي طبيعي آن بوده و جزو روستا هاي اقماري مرکز دهستا سينا (آقابابا فرامرزي ) مي باشد .

گزارش از الکا هدايت
منتشر شده در خبرگزاری آریا  به تاریخ 91/8/25

1 دیدگاه دربارهٔ «کودکان زلزله زده نيازمند مساعدت هستند»

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید