انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

73 سال پیش و فقط یکسال پس از پایان جنگ جهانی دوم مجمع عمومی سازمان ملل متحد به‌منظور حمایت از کودکان، سازمانی به نام یونیسف را ایجاد کرد. بعد از آن در سال ۱۹۵۳، یونیسف یکی از بخش‌های دائمی در سازمان ملل شد و روز ۸ اکتبر مصادف با 16 مهر روز جهانی کودک نام‌ گرفت. در ایران هم از 13 الی 19 مهر هفته ملی کودک نام‌گذاری شده است.

این روز فرصتی است که به کودکان و حقوق آنها توجهی دوباره شود. توجهی که در تمامی سطوح از کوچکترین نهاد جامعه؛ “خانواده” گرفته تا سطح سازمان‌ها و نهادهای ملی و بین المللی حائز اهمیتی بسیار است. از وقت گذاشتن والدین برای کودکان و بازی کردن و حرف زدن با آنها تا اصلاح سیاستگذاری‌ها در سطح کلانِ ملی و بین المللی به مرور می‌تواند در تغییر جایگاه و آینده کودکان سهمی به سزا داشته باشد. انجمن حامی هم در کنار سایر بخش‌های جامعه مدنی در طول تمام سال‌های فعالیت خود سعی کرده که گام‌هایی مستحکم در این مسیر بردارد. گام‌هایی که هم مرتبط با رسالت خود این انجمن است و هم مطالبه‌گری و تاثیرگذاری در تصمیم‌سازی‌ها و پروژه های کلان تر کشوری و جهانی.

به همین مناسبت و در راستای فعالیت‌های حمایتی انجمن حامی امسال هم جشن کودکان مهاجر و پناهنده حامی فرصتی بود برای مغتنم شمردن دوران کودکی کودکان پناهنده در ایران؛ فرصتی که به هیچ قیمتی نباید برای کودکان از دست برود.

شادی، نشاط و تحصیل حق کودکان در هر کجای دنیاست … . خوشحالیم که توانستیم در این سال‌ها کودکان مهاجر و پناهنده را در برخورداری از شادی، تحصیل و حقوق برابر حمایت کنیم و در مراکز آموزشی و پایگاه‌های خدمات اجتماعی در تهران، مشهد، قم و سمنان، میزبان آنان هستیم.

روز کودک مبارک و به امید برخورداری همه‌ی کودکان از مواهب مادی و عاطفی

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید