انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

جلسه سالانه کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان با سازمان های غیر دولتی طی سه روز در هفته گذشته برگزار شد  و کمیسر عالی در سخنان خود بر اهمیت توانمند سازی زنان و دختران تاکید نمود.

به گزارش کمیساریای عالی پناهندگان در ایران، آنتونیو گوترس کمیسر عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در سخنرانی افتتاحیه جلسه سالانه ۳ روزه کمیساریا با سازمان های غیر دولتی گفت، ” نکته کلیدی برای اینکه صلح بر جهان حاکم شود، برای اینکه موثرتر باشیم و با همبستگی بیشتر و با ظرفیت بالاتر به ارائه کمک های بشردوستانه در راستای اصولمان بپردازیم، مشارکت زنان است”.

کمیساریا اکنون بیش از یک چهارم قرن است که با شرکای سازمان های غیر دولتی خود جلسات سالانه برگزار می کند. این گفتگوی ۳ روزه در خصوص موارد گوناگون مورد نظر سازمان های غیر دولتی و کمیساریا می باشد.

سازمان های غیر دولتی برنامه های گوناگونی برای پناهندگان و آوارگان در مناطق گوناگون از جمله دورترین و سخت ترین جاهای دنیا را عملی می سازند و از شرکای حیاتی کمیساریا محسوب می شوند.

در سال ۲۰۱۴، نزدیک به ۵۰۰ هیئت از بیش از ۲۶۰ سازمان که شامل نمایندگان سازمان های کوچک و بزرگ، ملی و بین المللی کمک رسانی و دیگر آژانس های سازمان ملل در جلسه شرکت دارند. امسال ۱۰ سازمان غیر دولتی از ایران نیز در این جلسه شرکت می کنند که در نشست های گوناگون تسهیلگر و سخنگو نیز می باشند.

کمیسر عالی سازمام ملل آقای گوترش تاکید نمودند که توانمندسازی زنان در رفع کردن مشکلات گوناگونی که جهان با آن روبروست حیاتی می باشد.

با استقبال از موضوع جلسه امسال، ” رهبری و مشارکت زنان” کمیسر عالی بر اهمیت توانمند سازی زنان و دختران تاکید نمود.

او تاکید کرد که روابط کمیساریا با سازمان های غیر دولتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است. در این زمینه ارزش این شراکت بیشتر و بیشتر اهمیت می یابد. به تدریج که فضای کار سخت تر می شود، فقط زمانی موفق خواهیم بود که دست به دست هم دهیم و کار ها را با هم انجام دهیم”.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید