انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

هفته گذشته نشستی مشترک بین دو انجمن حامی و ایما در مرکز جامع خدمات اجتماعی حامی در قم برگزار شد. در این نشست فاطمه اشرفی مدیرعامل انجمن حامی به تشریح برنامه‌ها و اهداف انجمن حامی پرداخت و عنوان کرد همکاری با انجمن‌ها و موسسات رسمی مهاجران از برنامه‌های این انجمن است. وی گفت: انجمن حامی می‌تواند زمینه استقرار پزشکان ایما را در انجمن برای ویزیت رایگان و کم هزینه مهاجران و پناهندگان فراهم کند. اشرفی همچنین از آمادگی انجمن حامی برای آموزش رایگان اعضای داوطلب این انجمن در زمینه‌ی توانمندسازی اعضا در فعالیت‌های اجتماعی و تسهیلگری اجتماعی خبر داد.

همچنین در این نشست اعضای هیئت مدیره ایما گزارشی از فعالیت‌های این انجمن در زمینه حمایت تحصیلی از کودکان و جوانان مستعد مهاجر و حمایت‌های پزشکی از مهاجران ارائه کردند.

بخش دانشجویی ایما نیز ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های اجتماعی خود و شناسایی بیماران نیازمند، به تشریح طرح غربالگریی که توسط اعضای داوطلب این انجمن در قم اجرا شده بود پرداخت. این طرح در زمینه بررسی و شناخت مشکلات استخوانی، عضلانی، شنوایی و بینایی، دهان و دندان، پوست و مو و واکسیناسیون‌های لازم انجام شده است.

در این نشست مقرر شد ضمن برقراری ارتباط بیشتر بین دو انجمن، همکاری‌های مشترک در زمینه استقرار پزشک در انجمن حامی و حمایت‌های تحصیلی از جوانان  مستعد بررسی و پیگیری شود.

انجمن امداد دانشجویی- مردمی ایما، سازمان مردم‌نهادی است که فعالیت در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی مناطق محروم و به طور ویژه کودکان این مناطق را به عنوان هدف اصلی خود در نظر گرفته است. این انجمن عمیقا اعتقاد دارد که برای تغییرات ریشه‌ای در مناطق محروم باید از کودکان شروع کرد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید