انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز خدمات جامع اجتماعی حامی در تیرماه امسال٬ میزبان مدیرکل اداره اتباع و کارشناسان مربوطه و همچنین نمایندگان و تسهیلگران مراکز حامی در شهرهای مختلف استان سمنان بود. این نشست باهدف تشکیل شبکه تسهیلگران و تاکید بر لزوم برگزاری کارگاه های آموزشی توسط مرکز حامی سمنان٬ با حضور و مشارکت پناهندگان سمنانی برگزار شد.

جناب آقای اشرف٬ مسئول روابط عمومی اداره اتباع٬ در این جلسه با تاکید بر مشارکت و همکاری پناهندگان٬ افراد تسهیلگر در زمینه خدمات رسانی را معرفی نمودند. همچنین تقسیم بندی پنج گانه ای از مناطق استان سمنان جهت برگزاری کارگاه های آموزشی ارائه نمودند که شامل شهرهای سمنان و درجزین و روستاهای اطراف٬ مهمانشهر مهاجرین٬ سرخه٬ مهدیشهر و شهمیرزاد و  در نهایت گرمسار می باشد.

در ادامه خانم دانشگر٬ مسئول انجمن حامی در استان سمنان٬ ضمن معرفی مختصر رزومه ی مدرسان کارگاه های آموزشی٬ درخواستهای مرکز سمنان از عوامل اجرایی و پیشنهاداتی همچون صدور گواهی شرکت در دوره و تقدیر از تسهیلگران برتر استان را مطرح نمودند.

photo_2018-10-04_09-49-20

در این نشست٬ تسهیلگران٬ که افرادی از جامعه مهاجرین و پناهندگان هستند٬ نیز چالش های پیش رو را مطرح نمودند و ضرورت تمرکز زدایی از مناطق خاص و توجه به تمام مناطق پنج گانه استان سمنان را متذکر شدند. علاوه بر این٬ تسهیلگران معتقد بودند که نظرسنجی از جامعه محلی مهاجران و پناهندگان برای کارگاه های مورد نیاز٬ یکی از نکاتی است که در ادامه کار باید مورد توجه قرار گیرد.

در بخش دیگری از این جلسه٬ روند اجرایی طرح مدرسه فوتبال نوجوانان مهاجر و پناهنده استان سمنان که با همکاری اداره اتباع و جمعیت هلال احمر این استان٬ شروع شده بود به همراه جزییات بررسی شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید