انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

ˈحسن قشقاویˈ معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان نخستین سامانه الکترونیکی صدور روادید جمهوری اسلامی ایران را در کابل پایتخت افغانستان افتتاح کرد.

به گزارش ایرنا حسن قشقاوی روز سه شنبه در مراسم افتتاح نخستین سامانه الکترونیکی ثبت درخواست و صدور روادید جمهوری اسلامی ایران در گفت وگو با ایرنا این سامانه الکترونیکی را منحصر به فرد خواند و گفت: برای اولین در بین کنسولگری های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور، کنسولگری ایران در کابل صدور الکترونیکی روادید را آغاز کرد. قشقاوی گفت: صدور الکترونیکی روادید در کابل به طور آزمایشی شروع شده است که در صورت موفقیت در دیگر کنسولگری های ایران در سراسر جهان نیز روادید به صورت الکترونیکی ثبت و صادر خواهد شد.

معاون کنسولی، امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه کشورمان در عین حال با قدردانی از ˈمحمد رضا بهرامیˈ سفیر جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کابل و همچنین مهندسان جوان اداره کل فن آوری وزارت امور خارجه که در کاری فشرده در مدت زمان کوتاهی این طرح را اجرایی کردند، گفت: از این پس متقاضیان دریافت روادید جمهوری اسلامی ایران در استان کابل، به راحتی در هر مکانی که دسترسی به اینترنت داشته باشند، می توانند درخواست خود را برای دریافت ویزا ثبت کنند.

قشقاوی گفت در آینده ای نزدیک در دیگر سرکنسولگری های ایران در افغانستان از جمله هرات، جلال آباد، قندهار و مزار شریف نیز روادید ورود به جمهوری اسلامی ایران به صورت الکترونیکی صادر خواهد شد.

قشقاوی کاهش مشکلات متقاضیان درخواست روادید برای سفر به ایران را از اهداف اصلی اجرای این طرح اعلام کرد و گفت: در شروع کار متقاضیان روادید در استان کابل افغانستان می توانند پس از ثبت درخواست و دریافت تاریخ مراجعه از سیستم الکترونیکی، حداکثر ظرف یکماه، ویزای ورود به جمهوری اسلامی ایران را دریافت کنند.

معاون وزیر امور خارجه کشورمان، کاهش اتلاف وقت متقاضیان، جلوگیری از تشکیل صف مقابل کنسولگری و جلوگیری از جعل و سوء استفاده سود جویان را در این طرح از جمله مزیت های صدور الکترونیکی روادید بیان کرد.

قشقاوی امکان ثبت درخواست صدور روادید افغان ها را برای ورود به ایران در سراسر جهان نیز میسر دانست وگفت: برادران افغانستانی ما در سراسر جهان می توانند از طریق اینترنت با ورود به سایت کنسولگری جمهوری اسلامی ایران در کابل، درخواست صدور روادید را ثبت و در تاریخ مقرر که سامانه به آنان خواهد داد و از یک ماه نیز تجاوز نخواهد کرد، به کنسولگری ایران در کابل مراجعه و پس از چند روز روادید خود را دریافت کنند.

معاون کنسولی امور مجلس و ایرانیان وزارت امور خارجه در ادامه با تاکید به تسهیل شدن صدور ویزا برای اتباع افغانستان از آن دسته از برادران افغان مقیم ایران که تا کنون به طرح ساماندهی نپیوسته اند خواست به این طرح بپیوندند و حضوری قانونمند در جمهوری اسلامی ایران داشته باشند.

قشقاوی با بیان اینکه حضور غیرقانونی را هیچ کشوری در جهان نمی تواند تحمل کند، گفت: اکنون به لطف خدا ثبات در افغانستان ایجاد شده و شرایط بسیار تغییر کرده است هر چند شرایط به حد مطلوبی نرسیده است.

معاون کنسولی وزارت امور خارجه کشورمان افزود: بر اساس وظیفه برادری و حسن همجواری همواره سعی کرده ایم مهمان نواز خوبی برای برادران افغان باشیم و تسهیلاتی را از جمله بیمه، تحصیلات عالی و غیره برای آنان فراهم کنیم.

قشقاوی گفت: اکنون باید تلاش کنیم که حضور برادران افغان در ایران قانونمند باشد که اینگونه اقدامات برای تسهیل ورود و حضوری قانونمند خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید