انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

حامی : در اين ديدار معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ميزباني جمهوري اسلامي ايران طي ساليان گذشته از پناهندگان افغاني، بر قانونمند شدن حضور افاغنه درايران و افزايش همكاريهاي دو كشور براي صدور گذرنامه اتباع افغاني و صدور رواديد براي ورود قانونمند آنها به ايران تاكيد كرد.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت كشور؛ عبدالرحمان رحمان معاون امنيتي وزارت داخله و رئيس پليس افغانستان كه در راس هياتي به تهران سفر کرده، با عبداللهي معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور ملاقات كرد.

دراين ديدار معاون امنيتي وزارت داخله افغانستان با اظهار خرسندي از تجديد ديدار با عبداللهي، به اولين اجلاس كارگروه مشترك امنيتي دو كشور كه در خرداد سال 1390 در تهران برگزار شده بود اشاره كرد و افزود : صورتجلسه و توافقاتي كه در آن اجلاس به امضاء رسيد، شالوده و پايه اي براي اقدامات بعدي ما شده است و بسياري از اين توافقات اجرايي گرديده و در ارتقاء روابط دو كشور در زمينه هاي امنيتي و انتظامي موثر واقع شده است.

دو كشور ايران و افغانستان، به لحاظ زباني و ديني مشترك هستند و لذا ما خواهان اخذ تجارب شما در ساير زمينه ها از جمله امور پليسي هستيم . بازديد هاي ما از پليس شما، نشان دهنده پيشرفتهاي جمهوري اسلامي ايران در زمينه مبارزه با مواد مخدر، مرزباني ومديريت امور مرزي ، آموزش هاي پليسي و… است و اخذ تجارب شما دراين حوزه ها براي ما سودمند مي باشد .

معاون امنيتي وانتظامي وزارت كشور نيزضمن خيرمقدم به طرف افغاني و تاكيد بر تاثير ملاقاتهاي متقابل مقامات دو كشور در اجراي هرچه بهتر توافقات صورت گرفته و ارتقاء سطح روابط بويژه در سطح وزارت كشور طرفين ، برآمادگي جمهوري اسلامي ايران براي كمك به افغانستان در همه زمينه ها تاكيد كرد.

وي با اشاره به اجرايي شدن مفاد موافقت نامه همكاري در زمينه مبارزه با مواد مخدر، جرايم سازمان يافته و تروريسم كه از سالهاي قبل به امضاء رسيده و برگزاري اولين اجلاس كارگروه مشترك امنيتي دو كشور درسال گذشته ، اظهار داشت: بسياري از مفاد توافقات اجلاس مذكور توسط وزارت كشور اجرايي شده و لازم است طرف افغاني براي اجرايي شدن ديگر مفاد باقيمانده آن ، همكاري لازم را بعمل آورد.

عبداللهي همچنين برآمادگي جمهوري اسلامي ايران براي برگزاري اجلاس سه جانبه وزراي كشور ايران، افغانستان و پاكستان در تهران اعلام آمادگي نمود و اظهار داشت: در سطوح محلي و استاني نيز لازم است كه دو كشور نسبت به تشكيل جلسات استاني بين استانداران استانهاي سيستان و بلوچستان ، خراسان رضوي و خراسان جنوبي و از طرف افغانستان ولايات نيمروز ، هرات و فراه اقدام  کند.

معاون امنيتي و انتظامي وزارت كشور جمهوري اسلامي ايران با اشاره به ميزباني جمهوري اسلامي ايران طي ساليان گذشته از پناهندگان افغاني، بر قانونمند شدن حضور افاغنه درايران و افزايش همكاريهاي دو كشور براي صدور گذرنامه اتباع افغاني و صدور رواديد براي ورود قانونمند آنها به ايران تاكيد كرد.

طرفين در ادامه مذاكرات بر ضرورت توسعه همكاريها در زمينه هاي مبارزه با تروريسم ، تامين امنيت مرزهاي دو كشور، مبارزه با قاچاق مواد مخدر ، تبادل تجربيات در زمينه آموزشهاي پليسي و مبارزه با مواد مخدر ، و ساير عواملي كه مانع توسعه روابط دو كشور مي باشند، تاكيد كردند.

منبع: اداره کل امور اتباع

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید