انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

شبکه حقوق پناهندگان پاکستان، دولت پاکستان را شدیدا وادار کرد تا تصمیم خود درباره کارت گواهی ثبت‌نام را که تنها یک ماه تمدید شده، مورد بازنگری قرار دهد.

این تصمیم اتفاقی آسیب‌پذیری و رفتارهای حمایتی نسبت به پناهندگان افغان ساکن در پاکستان را وسعت می‌بخشد، علی الخصوص زمانی که موقعیت آشفته است و تهدیدهای فراوان دیگری وجود دارد، ما نیاز داریم سرزمین خود را امن نگه داشته و به قواعد بین‌المللی احترام بگذاریم. این تصمیم بدون درنظر گرفتن واقعیت‌های زمین گرفته شده و نقض قوانین و مقررات حقوق بین‌الملل بشردوستانه است که پشتیبانی زمان محدود را سست می‌کند.

دولت پاکستان باید بپذیرد به علت شرایط سخت آب‌وهوا، روند بازگشت‌پذیری به حالت تعلیق درآمده و چنین تصمیماتی تنها آزار و اذیت و تبعید را افزایش داده و تلاش‌های سخاوتمندانه مردم و دولت پاکستان در طول ۴۰ سال گذشته را به مخاطره می‌اندازد.

لازم به ذکر است که از یک سو ثبت‌نام پناهندگان بدون مدرک در حال انجام است و از سوی دیگر پناهندگان ثبت‌نام شده تحت طبقه‌بندی بدون مدرک قرار می‌گیرند. این سیاست کوتاه مدت هرگز پیامدهای روابط دوجانبه دو کشور و بین دو ملت را در آینده تحقق نخواهد بخشید.

در شرایطی که در بالا ذکر شد، شبکه حقوق پناهندگان پاکستان، از دولت پاکستان درخواست تجدیدنظر در تصمیم و افزایش مدت اعتبار کارت گواهی ثبت‌نام، تا تشکیل دولت جدید که در ماه جولای قسم خورده را دارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید