انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

روز شنبه ۱۷ دی، دانش‌آموزان حامی در مرکز جنت‌آباد پذیرای گروهی از دانشجویان هنگ‌کنگی بودند که برای بازدیدی توریستی به ایران آمدند.Untitled-1

گروهی ۱۲ نفره از دانشجویان یا رشته‌های متفاوت به عنوان بخشی از برنامه چشم‌انداز شرقی تبادل برای دانشجویان دانشگاه در سراسر جهان به ایران سفر کردند تا در مورد تاریخ، میراث باستانی و معاصر، فرهنگ، مذهب، هنر و مسائل اجتماعی بیاموزند. هدف اصلی آن‌ها از بازدید از انجمن حامی آشنایی بیشتر در مورد پناهندگان و پناهجویان در ایران، فعالیت‌های انجمن و انواع خدماتی که حامی برای بچه‌های افغان فراهم می‌کند، بود.

این بازدید با معرفی کوتاهی از انجمن حامی و فعالیت‌هایش، پیشینه ورود افغان‌ها به ایران، شباهت‌های تاریخی، زبانی و مذهبی و همچنین خدمات ارائه شده به پناهندگان و پناهجویان در طول بیش از چهار دهه در ایران، آغاز شد. این گروه، از بچه‌ها در کلا‌س‌هایشان بازدید کردند، به آن‌ها شیرینی و کادو دادند و به سؤالات بچه‌ها درمورد کشورشان، محل هنگ‌کنگ روی نقشه، همسایه‌های آن، زبان، فرهنگ، غذا و سرگرمی‌های بچه‌های هم‌سن خودشان در هنگ‌کنگ، پاسخ دادند.

در پایان، این گروه از نمایشگاه دست‌سازهای بچه‌ها که در گوشه‌ای از مرکز برپا شده بود، بازدید کردند. همچنین در کلاس معرق‌کاری به بچه‌ها پیوستند و از ساعات با‌هم بودن لذت بردند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید