انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

 روز جهانی منع خشونت علیه زنان

روز جهانی منع خشونت علیه زنان، هر ساله در ۲۵ نوامبر برگزار می‌شود، امسال این روز بر مساله به عنوان یک «بحران جهانی» تمرکز کرده است.دبیر کل سازمان ملل، به مناسبت این روز عنوان داشت که در سراسر جهان خشونت علیه زنان و دختران در درگیری ها، بلایای طبیعی، تغییرات آب و هوا، ناامنی غذایی و نقض حقوق بشر، تشدید شده است و بیش از 70 درصد از زنانی که با این مشکلات روبرو بوده اند، خشونت جنسی را تجربه کرده‌اند.

در کشورهای ثروتمند و فقیر، تعصب جنسیتی، به اعمال خشونت علیه زنان و دختران دامن زده و پاندمی کرونا این خشونت ها را شدت بخشیده است.

مروری بر سخنان دبیرکل سازمان ملل متحد در روز جهانی منع خشونت علیه زنان

آنتونیو گوترش، دبیر کل سازمان ملل متحد :«خشونت علیه زنان قابل پیشگیری و نیازمند سیاست‌ها و برنامه‌های درست است. از جمله راهبردهای بلندمدتی که با علل ریشه‌ای خشونت مقابله می‌کنند، می توانند از حقوق زنان و دختران محافظت و جنبش‌های حقوق زنان قوی و مستقل را ترویج کنند.»

بر اساس آخرین برآوردهای جهانی، تقریباً از هر سه زن 15 ساله و بالاتر، یک نفر حداقل یک بار در طول زندگی خود مورد خشونت فیزیکی و/یا جنسی قرار گرفته است. این اعداد در دهه گذشته عمدتاً بدون تغییر باقی مانده‌ و تأثیرات ناشی از کووید-19 را منعکس نمی‌کنند.

با این حال، از زمان شیوع همه‌گیری، داده‌ها نشان داده‌اند که خشونت علیه زنان مخصوصا خشونت خانگی، تشدید شده و جهان برای مقابله با آن آماده نیست.بر اساس گزارش جدید منتشر شده توسط زنان سازمان ملل، از آغاز همه‌گیری، احساس امنیت در بین زنان نیز کاهش یافته است و به طور قابل‌توجهی بر سلامت روانی و عاطفی آنها تأثیر می‌گذارد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید