انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

کار داوطلبانه

به نقل از دبیرخانه ترویج کار داوطلبانه، این امر اثرات مهمی بر جامعه می‌گذارد. سازمان‌هایی که از این نوع کار بهره می‌برند، خدمات اجتماعی و بهداشتی، آموزش و کار جوانان، عملیات نجات، خدمات فرهنگی، تفریحی، دینی و بسیاری دیگر از این‌گونه خدمات را ارائه می‌کنند. کار داوطلبانه، از نقطه نظر جامعه، فعالیتی بسیار مطلوب در زمان فراغت است. افرادی که تمایل به انجام کارداوطلبانه دارند، سهم قابل ملاحظه‌ای در رفاه اقتصادی دارند. وجود و حضور این افراد، باعث بهتر شدن جامعه از لحاظ اجتماعی و اقتصادی می گردد.

کار داوطلبانه هیچگونه منفعت مالی ندارد و در عوض احساس ارزشمند بودن و احترام را به وجود می‌آورد. هنگامی که شخص کار داوطلبانه انجام میدهد هم به خود و هم به دیگران می آموزد که زندگی یک عمل خودخواهانه وبی هدف نیست . مزایا و محاسنی که در خدمت داوطلبانه صورت می گیرد بیش از هرکسی متوجه خود شخص داوطلب می شود زیرا در کنار کمک به هم نوع خود می تواند مهارتهای جدید کسب کرده و استعدادهای نهفته خود را نیز کشف کند و با افراد بیشتری ملاقات کرده دامنه ارتباطات خود را گسترش دهدو زمان خوبی را در هنگام انجام کار داوطلبانه بگذراند صرف نظر از اینکه چرا این کار را انجام میدهد تاثیرمثبت کار داوطلبانه از گذشته بر عموم مردم ثابت شده است و حس مفید واقع شدن همیشه برای انسانها لذت بخش بوده است.

ناگفته نماند که افراد ممکن است برای کسب احترام و توجه دیگران دست به فعالیت هایی بزنند که از جمله آنها می تواند کارهای داوطلبانه نیز باشد. زیرا مورد احترام قرار گرفتن یکی از نیازهای بشر بوده و می باشد و حس رضایت را در فرد ایجاد می کند .باتوجه به جامعه امروز بشری و مشکلات مختلفی که افراد با آن مواجه هستند کسانی که از سطح زندگی نسبتاً بهتری برخوردار هستند می توانند در امر کار داوطلبانه پیش قدم باشند ،در این حین افراد جوان وجویای کار و پیشرفت نیز برای این کار مناسب بوده زیرا در حین انجام کاری مفید توانایی هایی کسب کرده که می تواند در آینده شغلی شان تاثیر گذار باشد.

داوطلب

وقتی که دستمونو بردیم بالا، همون موقع بود که فهمیدیم با بقیه فرق داریم. جسارت و شجاعت و کنجکاوی که باعث شد دست به انجام کارای متفاوتی بزنیم که برای خیلی از اطرافیانمون قابل درک و باور نبود. دستمونو با قدرت بردیم بالا تا دست کسیو بگیریم که شاید منفعتی هم برای ما نداشت اما حالمون خوب بود، داوطلب یعنی کسی که حالش خوبه، میدونه که چقدر ارزش داره و میدونه که چقدر روحیه‌اش برای جامعه مفیده. درین بین آدمای جدیدیو ملاقات کردیم خیلی چیزها به دست آوردیم و قد کشیدیم و استعدادمونو کشف کردیم. دیگه کسی نبود که بهمون بگو تو چیکار کن؛ ما خودمون هرکاری که تونستیم و انجام می‌دادیم و خوشحال بودیم؛ داوطلب یعنی کسی که خوشحاله.

داوطلبان حامی

این روزا داوطلبای حامی بار زیادی رو از رو دوش ما برداشتند و قطعا قدم درین مسیر سخت اما خاص و شیرین بدون کمک شما عزیزان امکان‌پذیر نبود.حامی به مناسبت روز جهانی داوطلب، قدران زحمات شما داوطلبان گرامیست و همواره از تلاش‌های بی‌دریغ و انسان دوستانه شما عزیزان سپاسگزار است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید