انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

پاییز با همه ی زیبایی طبیعتش حال و هوای منحصر به فرد خود را دارد خصوصا در ایام مدرسه و در مراکزی که محل رفت و آمد بچه ها است. اما زیبایی پاییز امسال با برفی جانانه که اکثر استان های ایران را سفیدپوش کرد چند برابر شد و فرصتی مغتنم برای بازی و شادی همه، علی الخصوص بچه ها به دست داد. در مرکز حامی جنت آباد هم بچه ها یک دل سیر برف بازی کردند و به هم گلوله‌های برفی زدند.

 باقی روزهای آبان ماهی حامی به برنامه هایی گذشت که توسط تیم دلسوز این مراکز برنامه ریزی و اجرایی شده بود. از جمله حضور پزشک، دندانپزشک مرکز بهداشت شمال‌غرب تهران، در مرکز حامی جنت آباد به منظور غربالگری دانش آموزان در خصوص کنترل سلامتی دندان و کم خونی.

در این روزها یک کارگاه هم در مرکز خدمات اجتماعی حامی مشهد برگزار شد؛ کارگاهی با عنوان بهداشت فردی برای مادران و زنان مهاجر ساکن در مشهد و تحت حمایت اجتماعی- آموزشی انجمن حامی. آموزش و افزایش آگاهی زنان و مادران به عنوان افرادی که سهمی ریشه‌ای در بهداشت خانواده‌ و آموزش و پرورش کودکان دارند موضوع بسیار مهمی است و این کارگاه با توجه به این مهم برنامه ریزی و برگزار شد. همچنین در این ماه بسته‌های لوازم التحریر اهدایی خیرین بین دانش آموزان این مرکز توزیع شد.

در مرکز قم حامی هم دو کارگاه برگزار شد. یکی برای جوانان و دانشجویان اتباع مرتبط با حامی با عنوان بررسی «علائم اعتياد و رفتارهاي پرخطر پيش از ازدواج» و دیگری كارگاه آموزشي «مهارت مقابله با استرس و كنترل خلاقانه» که ویژه‌ی کودکان 8 تا 14 سال بود.

ماه دوم فصل پاییز هم به سر رسید ولی هنوز یک ماه فرصت باقیست برای آموزش و پرورش کودکان تحت پوشش مراکز حامی تا رسیدن به ایام امتحانات ترم اول.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید