انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

جهانی فراگیر و برابر برای افراد معلول بسازیم.

بزرگداشت روز بین‌المللی معلولان در سراسر جهان در روز 13 آبان می‌باشد. گرامی داشت این مناسبت، در شهر مشهد واقع در شمال شرق ایران، در پی راه‌اندازی کمیته افغانستانی برای افراد دارای معلولیت، که به تازگی تاسیس شده، و در طی همکاری نزدیک با سازمان‌های خیریه محلی، سازمان بهزیستی، کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران (‌‌UNHCR) و همتای دولتی او اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی (BAFIA) برگزار شد. این کمیته ابتکاری جدید از سوی کمیساریا و اداره کل امور اتباع مهاجرین خارجی در راستای افزایش فعالیت‌های مبتنی بر جامعه و اتحاد گروه‌ها و سازمان‌هایی می‌باشد که به پناهندگان معلول ساکن در جمهوری اسلامی ایران خدمت رسانی می‌کنند. هدف اصلی یکپارچه‌سازی گروه‌های مختلف در غالب یک کمیته، کمک به پناهندگان معلول در راستای کنترل بهتر زندگی خود و توسعه مهارت‌ها و ظرفیت‌های شخصی خود در جامعه می‌باشد.

رئیس کمیته ،آقای جعفری، در بخشی از برنامه افتتاحیه توضیح داد که این کمیته برای برنامه امسال موضوع “زندگی در کنار هم” را به عنوان ابزاری برای ترغیب حقوق پناهندگان و به منظور ادغام هر چه بیشتر اجتماعی افراد معلول در جوامع خود انتخاب کرده است. سخنرانی‌هایی نیز توسط نمایندگانی از کنسولگری افغانستان، مدیر کل اداره امور اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی و رئیس دفتر کمیساریای مشهد ارائه شد. اهمیت ایجاد یک جامعه فراگیر که از قابلیت‌های پناهندگان معلول به عنوان اعضای پویا در جوامع بهره می‌برد و همچنین گسترش فعالیت‌های مبتنی برجامعه کمیساریا که منجر به تحقق این پروژه با کمیته افغانستانی برای افراد دارای معلولیت شده است، در این برنامه منعکس شد.

این برنامه  به یاد ماندنی با ارائه لوح و نامهی تقدیر به برخی از فعالترین پناهندگان دارای معلولیت و افرادی که خدمات شایانی به آنها ارائه می‌دهند ، به پایان رسید و شرکت کنندگان و عموم مردم از نمایشگاه صنایع دستی پناهندگان و خدمات ارائه شده به پناهندگان دارای معلولیت بازدید کردند.

منبع : وبسایت کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان در ایران (‌‌UNHCR)

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید