انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

اقدام انجمن حامي جهت رسيدگي به وضعيت مهاجرين افغانستانی که احتمالاً زير آوار پلاسكو محبوس شده‌اند.

به گزارش انجمن حامی: پس از وقوع حادثه تلخ ریزش ساختمان پلاسکو در تهران در تاریخ 30 دی‌ماه، شايعاتی مبنی بر حضور تعدادی از اتباع افغانستانی در ساختمان مذکور به هنگام فرو ريختن ساختمان قوت گرفته است. بر اساس اين شايعات خانواده و آشنايان اين افراد به علت نداشتن مدرک قانونی اقامتی از مراجعه به مراجع رسمي و اعلام مفقودی اعضای خانواده خود خودداری می‌كنند. گفتنی است در پی این حادثه مسئولان اعلام کرده‌اند خانواده‌هایی که یکی از اعضای خانواده‌شان در ساختمان پلاسکو مشغول به کار بوده است و پس از حادثه مفقود شده است، با مراجعه به نیروی انتظامی در خیابان وحدت اسلامی مشخصات آن فرد را اعلام کنند.

به گزارش ایسنا، در همین رابطه سردار قادر کریمی جانشین رئیس پلیس تهران اعلام کرد: اگر اتباع بیگانه در محیط حضور داشتند، بدون شک تاکنون فردی از خانواده و یا دوستان آن‌ها در محل حاضر و فقدانی عزیزانشان را اعلام می‌کردند. اما تاکنون کسی در این رابطه مراجعه‌ای نداشته است.

به همین منظور انجمن حامی جهت رسيدگی و پيگيري وضعیت و شناسایی آسيب‌ديدگان اين حادثه و افرادی که احتمالاً زير آوار مانده‌اند، اعلام آمادگی نموده است.

در متن این اعلامیه آمده است:

با عنايت به نگرانی‌های مربوط به احتمال زير آوار ماندن عزيزان مهاجر افغانستان و به منظور رسيدگي به وضعيت و حقوق قانونی خانواده‌های آنان، همكاران حقوقي انجمن حامي آمادگی دارند تا در اسرع وقت نسبت به پيگيری وضعيت حادثه ديدگان با خانواده مفقودين و فارغ از نوع اقامت، همكاری‌های لازم را داشته باشد .

خانواده‌های مهاجر و پناهنده افغانستانی می‌توانند با شماره تلفن دفتر مرکزی حامی تماس بگیرند:

آدرس : خیابان کریمخان زند . خيابان ويلا . سپند شرقي . پلاك ٢٠
تلفن : ٨٨٩١٢٧٨٥

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید