انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

به مناسبت آغاز سال تحصیلی کودکان مهاجر و پناهنده حامی
چندروز مانده بود به اول مهر٬ آغاز فصل مدرسه و شهر بوی بازگشایی مدارس را استشمام میکرد که خبرنگاری از یک خبرگزاری با ما تماس گرفت و درخواستش این بود که برای جشن اول مهر٬ به همراه همکارانش به مرکز حامی جنت آباد بیایند و از یک کودک هفت ساله کلاس اولی گزارش تصویری تهیه کنند.

مرکز حامی جنت آباد هر ساله تعدادی از کودکان بازمانده از تحصیل را پوشش میدهد و به همین خاطر٬ آغاز سال تحصیلی در مرکز حامی جنت آباد از اواسط مهر ماه هست. ضمن اینکه به دلیل عدم ورود برخی از دانش آموزان مهاجر و اتباع به مدارس در سالهای قبل٬ سن تعداد زیادی از آنها از سن ورود به کلاسهای مطابق با سنشان٬ گذشته است و احتمالا امسال اصلا هفت ساله ی کلاس اولی نداشته باشیم٬ اما ده ساله ی کلاس اولی… شاید.

در همین فکرها بودم که فهمیدم برای ورود به حوزه کار با کودکان مهاجر و پناهنده٬ باید کلیشه ها را فراموش کرد٬ باید نسبت و تناسب میان هفت سالگی و کلاس اولی بودن را کنار گذاشت٬ اول مهر باید کمی کش بیاید تا دانش آموزان خود را به قطارش برسانند و…
امروز اما خوشحالیم زیرا مرکز حامی جنت آباد شروع به فعالیت میکند و میتوانیم شاهد رویش جوانه هایی باشیم که خود را به باغ مدرسه رسانده اند. حامی خرسند است که در این مسیر با این دانش آموزان مهاجر و پناهنده هم قدم میشود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید