انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

بعد از ظهر چهارشنبه 26 مرداد 93 بعد از گذر از دیوارهای سیمانی چند لایه ای که اطراف وزارت عدلیه افغانستان را احاطه کرده بودند و دالان های خاکستری ساختمان قدیمی و فرسوده این وزارتخانه ؛ چهار طبقه را بدون آسانسور بالا رفتیم و نفس زنان به دفتر سرپرست وزارتخانه رسیدیم که البته با کلی معطلی برای بازرسی های امنیتی همراه بود.

آقای سید یوسف حلیم؛ معین مسلکی وزارت عدلیه که اکنون در فقدان وزیر این وزارتخانه ماههاست بر کرسی سرپرستی تکیه زده است؛ به گرمی از هیات ایرانی استقبال کردند.

جلسه قبلی با ایشان به ماهها قبل برمی گشت که بعد از بازگشت قضات و دادستان های حوزه اطفال کابل از سفر مطالعاتی ایران که به دعوت حامی صورت پذیرفته بود؛ موجی از نیازهای آموزشی را از سیستم قضایی ایران ایجاد کرده بود.

بنا به وعده ای که قبلا برای هر گونه همکاری در پاسخگویی به نیازهای نظام قضایی افغانستان از سوی حامی ارائه شده بود؛ از آقای دکتر کاظمی که از کارشناسان برجسته حقوق کودک در ایران هستند ؛ دعوت شد تا در سفری به افغانستان از نزدیک زمینه های همکاری و تعامل مورد بررسی قرار گیرد.

 سرپرست وزارت عدلیه در این نشست ؛ بار دیگر بر نیازهای نظام عدلی افغانستان برای کمک در ایجاد کد جامع حقوق اطفال و نیز ارتقای ظرفیت همه جانبه مراکز اصلاح و تربیت تحت پوشش تاکید ورزید که   شامل ارائه و تنظیم متون آموزشی برای اطفال محکوم در کانون های اصلاح و تربیت ؛ کارمندان و مربیان این مراکز و حتی مشاوره در امر ساخت مراکز اصلاح و تربیت براساس نرم های استاندارد و نیز مراقبت های بعد از خروج از زندان و ادغام مجدد در جامعه محلی بود.

در ادامه آقای دکتر کاظمی اشاراتی به روند پیشرفت های قضایی و حقوقی موجود در ایران نمودند که بسیار مورد استقبال سرپرست وزارت عدلیه قرار گرفت و مجددا بر تنظیم برنامه های مشخص برای انتقال تجارب گسترده قضایی میان ایران و افغانستان تاکید ورزیدند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید