انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

ملاقات با خانم غزل حسن زاده معاون نشراتی ( مطبوعاتی ) وزارت اطلاعات و فرهنگ افغانستان در روز سه شنبه 25 مرداد 93 و در آخرین ساعات روز در محل دفتر کار ایشان صورت گرفت.

زبان ؛ فرهنگ؛ تاریخ و حوزه های اجتماعی مشترک میان دو کشور ایران و افغانستان؛ در طول تاریخ از آنچنان قدمتی برخوردار بوده است که در صورت عدم وجود مرزهای سیاسی میان دو کشور؛ کمتر نشانی از غربت و بیگانگی می شود یافت.

تاکید جدی خانم حسن زاده بر وجود زمینه های مشترک میان دو ملت به عنوان ابزاری بر توسعه روابط و به ویژه روابط میان زنان بود. زمینه ای که می تواند مسیر توسعه انسانی منطقه را فراهم آورد و به منظور اجرایی کردن این هدف باید زمینه های گفتگو ؛ تعامل و همکاری میان زنان دو کشور فراهم شود.

و در ادامه ایجاد پل ارتباطی میان زنان فرهیخته دو کشور در میان مدت و بلند مدت را زمینه انتقال تجارب و دستاوردهای انسانی دانستند که می تواند تقویت پایه های صلح و جلوگیری از بروز هر گونه خشونت در منطقه را فراهم آورد.

خانم حسن زاده از تحفه های انجمن حامی که تعداد 200 جلد از نشریات ” حقوق زنان ” و  “اقتصاد زنان ” برای زنان افغانستان بود ؛ بسیار استقبال کردند و درخواست نمودند تا در صورت امکان زمینه انتقال بیشتر سایر منابع مکتوب ایرانی برای زنان داخل افغانستان فراهم شود و همچنین از پیشنهاد انجمن حامی برای حضور  خبرنگاران زن  افغانستانی در ایران و شرکت در دوره های آموزشی پیشرفته استقبال نمودند و قول مساعد برای هر گونه همکاری برای برنامه های مشترک را دادند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید