انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

در راستای اجرایی نمودن برنامه راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغان و بنا بر درخواست دولت جمهوری اسلامی ایران، خانم جنت لیم، دستیار ویژه کمیسر عالی سازمان ملل ( در امور برنامه ریزی)- که مسئول تمامی برنامه های عملیاتی اصلی کمیساریا در سراسر جهان از جمله سوریه و افغانستان می باشد- و خانم دیزی دل مدیرکل دفتر منطقه ای آسیا و اقیانوسیه ازتاریخ ۱۱لغایت ۱۵ آبان ماه ۱۳۹۲ به جمهوری اسلامی ایران سفر کردند.

راه حل های راهبردی برای پناهندگان افغان که در ماه مه ۲۰۱۲ به تصویب رسید، برنامه مشترک منطقه ای چند ساله ای بین دولت های ایران، پاکستان و افغانستان، به منظور حمایت از بازگشت داوطلبانه، ادغام مجدد پایدار و مساعدت به کشور های میزبان می باشد.

هدف از این بازدید تبادل نظر با ایران در خصوص بررسی روند اجرایی شدن راه حل های راهبردی، ارتقاء میزان پشتیبانی از این برنامه در ایران می باشد، با تمرکزی خاص بربحث بهداشت، آموزش و معیشت و همچنین برای نشان دادن همبستگی با دولت ایران و مردمانش برای محبت و میزبانی که نسبت به پناهندگان نشان داده اند.

در طی این دیدار جلساتی با وزارات امور خارجه، کشور، بهداشت و آموزش و پرورش، و مسئولین دفاترسازمان ملل و دیگر که کمیساریا با آنها رابطه تنگاتنگ دارد مانند سازمان فنی حرفه ای کشور، سازمان هلال احمر ایران و سازمان های غیر دولتی برگزار شد.

خانم لیم و خانم دل همچنان با تعدادی از سفرای کشور های دانر دیدار داشتند و از مدرسه ای در قرچک واقع در استان تهران که توسط کمک های مالی که کمیساریا هماهنگ نموده بود ساخته شده است بازدید کردند. این فرصتی بسیار مناسب برای دیدن کاری واقعی بود نتیجه همکاری خوب شرکای مختلف در پروژه های کمک به پناهندگان ونیز فرصتی برای تعامل با دانش آموزان و نمایندگانی از پناهندگان بود.

خانم لیم گفت، “هدف از سفر به ایران در زمان بحران های متعدد جهانی، بالاخص مسئله سوریه، جهت تاکید مجدد بر اهمیت عملیات افغانستان و نقشی است که ایران در این زمینه ایفا می کند”. در این سفر که بسیار مثبت و پر ثمر بود کمیساریا از دولت جمهوری اسلامی ایران برای میزبانی نمونه از جمعیتی بزرگ از پناهندگان طی چند دهه گذشته تشکر کرد. خانم لیم تاکید نمودند، ” ما به حمایت خود از ایران به عنوان کشور میزبان ادامه خواهیم داد و امیدوارم که دست در دست هم بتوانیم به پناهندگانی که در حال حاضر در ایران زندگی می کنند کمک نماییم تا زمانی که شرایط در کشورشان مناسب شد بتوانند داوطلبانه به کشورشان بازکردند.

منبع: آژانس پناهندگان سازمان ملل

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید