انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

انجمن حامی در دوران پاندمی کرونا، با حمایت های معیشتی از جامعه هدف تحت پوشش، نسبت به تامین رفاه این گروه آسیب پذیر اقدام نمودند. ایام شروع کرونا موجب شد تا بسیاری از مشاغل و کسب‌و‌کارها، به تعطیلی بینجامند و افرادی که مشغول به انجام فعالیت بودند، کار خود را به‌صورت موقت یا دائم از دست بدهند. جامعه پناهندگان نیز از این قاعده مستثنی نبودند و بخشی از آنان، بواسطه‌ی قطع شدن درآمد سرپرست خانوار، نیازمند حمایت‌های لازم بودند.

همکاران انجمن حامی در ماکز خدمات جامع اجتماعی حامی در مشهد، سمنان و قم و همچنین در مرکز آموزشی تهران، از همان روزهای آغازین، شناسایی خانواده‌های درمعرض آسیب یا آسیب‌دیده را آغاز کردند. آنان با کمک خیرین و نهادهای دولتی، توانستند در دو فاز، به توزیع بسته‌های حمایتی در میان جامعه پناهندگان تحت‌پوشش خود بپردازند. بدیهی است که تمهیدات این نیازسنجی از مدتها قبل در انجمن حامی به واسطه مددکاران اجتماعی مستقر درمراکز آغاز شده بود و آنان با تشکیل پرونده برای مددجویان تحت پوشش مراکز، نسبت به وضعیت معیشتی خانوار اطلاعات آگاهی داشتند و با حمایت های مقطعی دارای استمرار، به تامین نیازهای این گروه می پرداختند.

حمایت معیشتی کرونا

در فاز اول آنان به تهیه و توزیع اقلام غذایی، مواد بهداشتی موردنیاز و ضدعفونی‌کننده در پیش از آغاز سال نو پرداختند و در فاز دوم، این بسته‌های حمایتی را پس از سال نو و در هفته‌های پایانی فروردین توزیع نمودند. فازهای بعدی حمایت معیشتی در چهار استان تهران، قم، مشهد و سمنان ادامه دار بود و این حمایت ها با کمک خیرین حامی، همچنان درحال تدارک است.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید