انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز آموزشی حامی در استان سمنان با توجه به ایام فراغت دانش آموزان این مرکز و با هدف توانمندسازی و مهارت آموزی به کودکان پناهنده و مهاجر، اقدام به برگزاری کلاس های تابستانی رایگان در رشته های آموزش زبان انگلیسی، ریاضی تقویتی، خیاطی، قرآن و نقاشی و طراحی برای دختران و پسران مرکز طی سه ماه تابستان نموده است. این کلاسها با استقبال بسیار خوب دانش آموزان این مرکز روبرو شده است و 194 نفر از دانش آموزان در این کلاسها شرکت می کنند. به گزارش انجمن حامی، پس از آموزش های دوره تابستانه گواهینامه سطح 1 دوره قرآنی (حفظ و تلاوت مقدماتی) با همکاری جامعهٌ القرآن به کودکان مهاجر شرکت کننده در این دوره ها اعطا می گردد.

Riazi - Semnan kelas - resized + logo

khayati - kelas semnan - resized + logo

با توجه به اینکه تقویت و رشد خانواده های تحت پوش انجمن حامی همواره از اهداف اصلی انجمن بوده است، این مرکز در جهت تقویت مهارت های والدین دانش آموزان نیز کلاسی برای آموزش قرآن به مادران این کودکان در رشته های حفظ و تلاوت برگزار می نماید. از جمله برنامه های این مرکز برای مادران، برگزاری جلسات مشاوره با همکاری مرکز مشاوران استان سمنان طی جلسات مختلف در طول تابستان و با عناوین روش های تربیتی فرزندان و عزت نفس است.

در کنار کلاسهای مهارت آموزی برای دانش آموزان نیز جلسات مشاوره گروهی با موضوعات نحوه برخورد صحیح با بزرگسالان و آموزش نحوه برنامه ریزی برای اوقات فراغت برگزار می گردد.

moshavere madaran - semnan resized +  logo

از جمله مهم ترین اقدامات این مرکز برای دانش آموزان دختر و پسر برگزاری دوره های کمک های اولیه دوره آموزش کمک های اولیه با همکاری هلال احمر استان سمنان در قالب «طرح ملی دادرس» و توسط مربیان امداد و نجات هلال احمر بوده است. در پایان این دوره به کودکان دارای مدارک شناسایی، گواهینامه معتبر اعطا می گردد.

کلاس تابستانی کودکان مهاجر و پناهنده

گفتنی است این دوره با توجه به سکونت اغلب دانش آموزان مهاجر در مناطق حاشیه ای و آسیب پذیر شهرها، موجب توانمندسازی این کودکان هنگام بروز حوادث می گردد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید