انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

ساکنان منطقه هاریپور در پاکستان اقدام به بیرون راندن اتباع افغانستانی از این منطقه با ایجاد کمپینی با عنوان « برو افغانی برو» کردند. آنها سوگند خورده اند تا بیرون راندن کامل اتباع افغانستانی اعتراضات خود را ادامه دهند.

معترضان که با در دست داشتن پلاکاردهایی با فریاد علیه پناهندگان افغانستانی و حکومت افغانستان شعار می دادند، توسط رهبران حزب فلاح پاکستان قاضی آتیکور رحمان و شیخ رضی الدین هدایت می شدند. رهبر این حزب با اشاره به اینکه مردم پاکستان بیش از سه دهه میزبان پناهندگان افغانستانی بودند گفت: در مقابل آنها احساسات تندی را نسبت به پاکستان پرورش داده و موجی از خشونت و ترورسیم را ایجاد کردند.

قاضی آتیکور همچنین اظهار کرد، اتباع افغانستانی اغلب مشاغل را در سرتاسر پاکستان بدست گرفته اند و این موضوع فرصت های کمی را برای جوانان پاکستانی باقی گذاشته و آنها مجبور شدند تا برای تأمین زندگی خود در شهرها و حتی کشورهای دیگر به دنبال فرصت باشند. حضور اتباع افغانستانی در پاکستان بار مالی زیادی را به کشور ما وارد می کند و ما دیگر نمی توانیم این وضعیت را تحمل کنیم.

یکی دیگر از رهبران حزب فلاح اظهار کرد: اتباع افغانستانی در فعالیت های مجرمانه دست دارند و صلح و آرامش را در هاریپور برهم زده اند. آنها باید یکجا برگردانده شوند. او افزود: ما اعتراضات خود را تا بازگشت کامل پناهندگان افغانستانی ادامه خواهیم داد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید