انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

طرح پیشگیری از خشونت خانگی در جامعه پناهندگان  افغان فاز دوم خود را همانند فاز اول با موفقیت به پایان رساند و پس از بازدید اساتید و مشاورین طرح از فعالیت های تسهیلگران آموزش دیده در جامعه محلی و برگزاری دوره های باز آموزی، مراسم اختتامیه این طرح  و اعطای مدارک آموزش دیده گان طرح در مشهد برگزار گردید. به همین منظور مراسم اختتامیه در روز پنجشنبه 14/6/92 در محل سالن آمفی تأتر فرهنگسرای انقلاب اسلامی برگزار گردید.

 در این مراسم مهمانانی از اداره کل اتباع و امور مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی، دفتر نمایندگی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مهد، دفتر نمایندگی صلیب سرخ، شهرداری مشهد، سازمان فرهنگی و تفریحی شهرداری مشهد، تعدادی از مسئولین موسسات خیریه های محلی و همچنین مهمان ویژه این برنامه سرکار خانم دکتر معصومه ابتکار معاون محترم رئیس جمهور حضور داشتند.

در ابتدای مراسم خانم اشرفی مدیریت انجمن حامی پس از خوشامدگوئی به مهمانان به ارائه دستاوردها و موفقیت های به دست آمده در طرح و ارائه آمارهای بدست آمده از این طرح پرداختند.

در ادامه خانم دکتر ابتکار شرکت در این مراسم را یکی از افتخارات خود دانست و با تاکید بر شناسایی و حفظ سرمایه های انسانی موجود در جامعه پناهندگان و مهاجرین افغان در ایران؛ حضور پر ثمر آنان در طول سه دهه را فرصتی برای تعمیق و گسترش روابط حسنه فی مابین دو کشور ایران و افغانستان دانستند و همچنین بر مسئولیت جوانان تحصیل کرده افغان برای بازگشت به کشورشان و ارائه خدمات تخصصی به هم میهنان خود تاکید نمودند و در نهایت گردآوری اطلاعات و تجربیات به دست آمده به منظور مستند سازی طرح و ارائه آن به سایر جوامع به عنوان یک درس آموخته انسانی توصیه نمودند .

همچنین کلیپی از فعالیتهای هر دو فاز پخش شد که بسیار مورد استقبال حاضرین قرار گرفت و بیانیه ی تسهیلگران اجتماعی طرح خشونت در مشهد به دو زبان فارسی و انگلیسی قرائت و در انتها به نماینده کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در مشهد و نیز نماینده اداره کل اتباع و مهاجرین خارجی استان خراسان رضوی  قرار گرفت.

در پایان هم مدارک فاز اول این طرح به تهسیلگران اعطا گردید و از تمامی ارگان ها و سازمانهایی که ما را در اجرای این امر یاری نمودند تشکر و قدرانی به عمل آمد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید