انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

طرح تقویت خانواده سالم و پیشگیری از خشونت های خانگی در جامعه پناهندگان افغان مقیم استان های کرمان و قم در حال برگزاری است.

به دنبال برگزاری موفقیت آمیز دوره های تقویت خانواده سالم و پیشگیری از خشونت های خانگی در جامعه پناهندگان افغان مقیم استان های تهران و خراسان رضوی در سالهای ۱۳۹۲ و  ۱۳۹۱و استقبال گسترده جامعه پناهندگان از یک سو و تاثیرات ناشی از برگزاری دوره های آموزشی و ورود تسهیلگران محلی به جامعه هدف از سوی دیگر، تصمیم گرفته شد تا نسبت به توسعه این فرآیند آموزشی و گسترش تاثیرات اجتماعی آن در سایر نقاط و استان های مهاجر نشین کشور اقدام شود.

 بدین ترتیب مقرر شد این طرح در استان های کرمان و قم که جمعیت متنابهی از پناهندگان افغان را در خود جای داده است، برگزار شود.

دوره مقدماتی این طرح که هدفش آموزش تسهیلگران محلی است از هجدهم مرداد در کرمان و بیست و پنجم مرداد در قم آغاز شده است. و تا 31 مرداد در کرمان و هفت شهریور در قم ادامه خواهد داشت.

تسهیلگران محلی 110نفر از جوانان پناهنده افغان ساکن در شهرهای قم و کرمان هستند که پس از ثبت نام و شرکت در طرح، دوره های آموزشی زیر را می گذرانند

آموزش مهارت های ارتباطی

مبانی سلامت خانواده  و سلامت زنان و کودکان

آموزش مبانی بهداشت روانی خانواده

آموزش مهارت های حل مساله در خانواده

راهکارهای توانمند سازی زنان

آموزش راهکارهای قانونی تحکیم و تقویت خانواده در قوانین داخلی و بین المللی

خشونت علیه زنان در قوانین داخلی و بین المللی با تاکید بر قوانین خانواده در افغانستان و ایران

مبانی حقوق کودک در حقوق بشر اسلامی و قوانین بین المللی

آموزش مبانی خانواده در اسلام

آموزش برنامه ریزی استراتژیک در گروه

آموزش مهارتها و تکنیک های پیشرفته تسهیلگری و اداره گروه

این افراد، بلافاصله پس از گذراندن کارگاه های آموزشی مزبور، مطالب فراگرفته شده را بصورت عملی در جامعه هدف خود که بیش از 1100 نفر از زنان و مردان پناهنده افغان در گروه های سنی مختلف را شامل می شود، در نقش تسهیلگر طرح اجرا خواهند کرد.

دوره تقویت خانواده سالم و پیشگیری از خشونت های خانگی در جامعه پناهندگان افغان با همکاری کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل در تهران و اداره اتباع و مهاجرین خارجی وزارت کشور برگزار می شود.

عکس های منتشر شده در این مطلب مربوط به برگزاری دوره در کرمان می باشند.

عکس های بیشتری از برگزاری کارگاه های آموزشی و تربیت تسهیلگران محلی  در کرمان را می توانید در لینک زیر بینید.

آلبوم عکس دوره های آموزشی تسهیلگران در کرمان

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید