انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

تجمعی در حمایت از مردم غزه مقابل دفتر سازمان ملل برگزار شد.

این تجمع به همت انجمن حامی و با حضور سازمانهای غیر دولتی فعال در حوزه کودکان؛ در اعتراض به کشتار انسانی در غزه و خشونت های سازمان یافته در منطقه، بیست و ششم مرداد ماه در مقابل دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران صورت گرفت.

شرکت کنندگان در این تجمع با در دست داشتن پلاکاردهایی که روی آنها شعارهایی چون« کشتار کودکان را متوقف کنید»، «No war in Gaza» ، « Stop killing children»، «لازم نیست مسلمان باشی تا غزه را درک کنی، انسان بودن کافی است»، Save humanity in Gaza» ؛ «ساکت نمانید! چرا که کودکان غزه هر صبح با صدای بمباران از خواب برمی خیزند» »War is not a game ,children should not have to play it و …..  نوشته شده بود، حمایت خود را از مردم غزه اعلام کردند.

در این مراسم که در آستانه روز جهانی انسان دوستی(19 آگوست مطابق با 28 مرداد) برگزار می شد، سبدهای گلی که هر یک به نام یکی از کودکان کشته شده در غزه بودند، مقابل سازمان ملل چیده شد.

پوستر بزرگی که نام کودکان کشته شده در جنگ غزه روی آن چاپ شده بود نیز مقابل سازمان ملل نصب گردید.

دانش آموزان در این مراسم با سر دادن شعارهایی از هم نوعان خود در غزه حمایت کرده و اعلام کردند آنها را تنها نمی گذارند.

در انتهای مراسم بیانیه تهیه شده به دو زبان فارسی و انگلیسی که به امضای شانزده سازمان غیر دولتی فعال در حوزه کودکان و اموربشردوستانه رسیده بود به دفتر نمایندگی سازمان ملل در تهران تقدیم شد.

جنگ بین غزه و اسراییل از 17 تیر(8 جولای) آغاز شده است .دراین جنگ بیش از 1800 فلسطینی  کشته شده اند، که 80 درصد آنها  زنان و کودکان هستند.  68 اسراییلی نیز کشته شده اند که تعداد بسیار کمی از آنها(4 نفر) غیر نظامی بوده اند.

در حال حاضر مذاکرات صلح به طور غیر مستقیم بین غزه و اسراییل در جریان است و دو طرف در آتش بس قرار دارند.

امید که این آرامش در غزه ابدی باشد.

در همین رابطه :می توانید بیانیه را از لینک زیر دانلود کرده و مطالعه کنید

بیانیه تجمع نهادهای مدنی ایرانی در اعتراض به کشتار انسانی در غزه و خشونت های سازمان یافته

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید