انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

آغاز دومین سال فعالیت مرکز آموزش کودکان بازمانده از تحصیل تحت پوشش  انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده (حامی) با همکاری خیریه ایت الله عالمی در شهر سمنان در مرکز جدید با حمایت و حضور مسئولین و مقامات محلی همراه بود.

صبح روز چهار شنبه تاریخ 6/8/1394 در مرکز سمنان مراسمی برگزار شد؛ که جمعی از مسئولین و نمایندگان دستگاههای اجرایی محلی اعم از مدیران اداره اتباع و مهاجرین خارجی ؛ آموزش و پرورش ؛ امور بانوان استانداری ؛ کار و رفاه اجتماعی ؛ هلال احمر ؛ بهزیستی ؛ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان به همراه خیرینی که ادامه این حرکت فرهنگی را همراهی کرده اند را در خود جای داشت . در این مراسم ضمن خوش آمدگویی و معرفی مرکز و ارائه آمار و گزارشی از عملکرد سال گذشته ،  فعالیت های انجام شده و در دست اقدام برای سال تحصیلی جدید توسط مدیر محلی مرکز  خانم دانشگر بیان گردید.

 

در ادامه حجت الاسلام الهی مدیریت خیریه عالمی که در شهر سمنان به حمایت از کودکان بازمانده از تحصیل می پردازند ؛ به یادآور وظیفه ی انسانی و مسئولیت دینی و اجتماعی همه آحاد جامعه  در قبال کودکانی که به هر دلیل امکان دستیابی به آموزش و سایر خدمات اجتماعی نشده اند پرداختند .

پخش فیلم کوتاهی که از محل کار و زندگی کودکان شاغل به تحصیل در مرکز حامی تهیه شده بود برای آشنایی بیشتر مدعوین پخش شد که با اسقبال خوبی از سوی میهمانان روبرو شد و در ادامه مدیر عامل انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده حامی با ارائه گزارش و آمارهایی از فعالیت های کشوری حامی در زمینه آموزش و پشتیبانی از آموزش کودکان بازمانده از تحصیل که با تاکید مقام معظم رهبری در سال جدید نیز همراه است ؛  حضار را در جریان سابقه و روند کار حامی قرار دادند.

پس از ارائه گزارش مقدماتی ؛ زنگ بازگشایی مرکز آموزش نواخته شد و مدیران محترم از کلاس های دانش آموزان بازدید نمودند.

در پایان مراسم نیز جلسه ای با حضور مدیران دستگاههای اجرایی محلی به منظور تقویت همکاری ها و هماهنگی های لازم برای بهبود وضعیت کودکان تحت پوشش  تشکیل شد.

شایان ذکر است مرکز آموزش پایه برای کودکان بازمانده از تحصیل حامی در شهر سمنان از سال تحصیلی گذشته و با اخذ مجوز از مراجع ذیصلاح آغاز به کار نمود . در حال بیش از 160 کودک در سطوح پایه ابتدایی و نهضت سواد آموزی در این طرح شامل شده و علاوه بر خدمات آموزشی سایر خدمات مورد نیاز بهداشتی ؛ مشاوره ای و حمایتی را دریافت می نمایند .

اجرای این طرح در شهر سمنان ؛ نقش قابل توجهی در افزایش توجه مسئولین محلی نسبت به آموزش کودکان بازمانده از تحصیل ایجاد نموده است که امیدواریم با تداوم همکاری های محلی ؛شاهد شهری بدون بی سواد و کودک بازمانده از تحصیل در شهر و استان سمنان باشیم.

 

DSC04985 DSC04997

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید