انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مرکز آموزش پایه کن، امسال نیز همچون سالهای قبل کار خود را در روزهای آغازین مهر ماه شروع نمود. این مرکز فعالیت خود را از سال 1388 و با توجه به سکونت قابل توجهی از مهاجرین افغان در این منطقه و عدم دسترسی بسیاری از کودکان مهاجر به خدمات آموزشی آغاز نمود که البته همزمان با ارائه خدمات آموزش پایه به کودکان بازمانده از تحصیل ؛ در تلاش بوده ایم تا سایر خدمات مورد نیاز از جمله آموزش بهداشت ؛ خدمات درمانی مورد نیاز و نیز برگزاری دوره های آموزش نهضت سواد آموزی برای زنان و بسیاری از مادران علاقه مند دانش آموزان تحت پوشش نیز فراهم آید .

این مرکز در حال حاضر از نوبت دوم دبیرستان مصاحب واقع در منطقه 5 آموزش و پرورش شهر تهران  استفاده می نماید و امیدوار هستیم تا با ادامه همکاری اداره آموزش و پرورش منطقه ؛ امکان بهره برداری از نوبت دوم یکی از مدارس تحت پوشش در منطقه شهر زیبا برای ماه های آینده سال تحصیلی جاری فراهم شود .

تعداد دانش آموزانی که تاکنون در این مرکز آموزشی ثبت نام نموده اند ؛ مجموعاً 201 نفر در مقطع اول تا ششم ابتدائی هستند ، که از این تعداد 81 نفر دختر و 120 نفر پسر می باشند.

یکی از جدی ترین مشکلات نه تنها در این مرکز آموزشی بلکه در سایر مراکز آموزشی وابسته ؛ کاهش نرخ ثبت نام دانش آموزان دختر در مقاطع بالاتر آموزشی به دلیل حاکمیت فرهنگ سنتی در بسیاری از خانواده های مهاجر می باشد که با برنامه های مختلف مشورتی و ترویجی برای خانواده های آنها توسط همکارانمان در مراکز مختلف ؛ موفق به بازگرداندن تعدادی از دختران به محیط مدرسه و در نتیجه چرخه آموزش می شویم .

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید