انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

فعالان و متخصصان حوزه مهاجرت و پناهندگی از 30 کشور آسیایی و اروپایی، روز سه شنبه 28 اردیبهشت از مرکز آموزشی انجمن حامی در منطقه شورآباد – جنوب تهران (مدارس دخترانه و پسرانه در مقطع آموزش پایه) بازدید نمودند.

این هیأت برای شرکت در هشتمین کنفرانس پروسه بوداپست که با هدف هم افزایی و بالابردن سطح تعاملات بین المللی در خصوص اعطای حمایت های بین المللی میان کشورهای مبدأ، کشورهای در مسیر و مقصد پناهندگی و مهاجرت در مسیر جاده ابریشم روزهای 29-30 اردیبهشت در تهران برگزار می گردد؛ به دعوت وزارت امور خارجه در تهران حضور یافته اند.

هیأت بازدید کننده پس از بازدید و گفتگو با دانش آموزان این مراکز، از وجود فضایی مناسب برای آموزش کودکان مهاجر و پناهنده افغانستانی بدون هیچ مانع و هزینه ای برای این کودکان ابراز خرسندی نمود.

در این جلسه همچنین مدیر انجمن حامی ضمن معرفی فعالیت های انجمن و تلاش های بی وقفه ای که برای فراهم آوردن بهترین سطح کیفی ممکن و ارائه امکانات لازم برای آموزش دانش آموزان مهاجر و پناهنده صورت گرفته است، به تلاش های مستمری که اخیراً منجر به اصلاح آیین نامه آموزشی اتباع خارجی شده، اشاره نمود. فاطمه اشرفی اظهار امیدواری کرد، از این پس در نتیجه اصلاح این آیین نامه همه کودکان مهاجر و پناهنده در ایران می توانند در مدارس دولتی و در همه مقاطع تحصیلی تا سطح دیپلم در شرایط برابر با دانش آموزان ایرانی تحصیل کنند. وی همچنین افزود: مراکز آموزشی حامی برای کودکانی که سن بیشتری از سنین آموزش پایه دارند یا به هر دلیلی نتوانسته اند در مدارس دولتی ثبت نام کنند باز خواهد بود.

فاطمه اشرفی در پاسخ به سوال دبیر هیأت خارجی بازدید کننده از مدارس حامی افزود: یکی دیگر از دستاوردهای مهم تلاش های انجمن حامی و همکاران ما در این حوزه ابلاغ آیین نامه شناسایی ازدواج زنان ایرانی و اتباع خارجی و شناسایی فرزندان این افراد، در هفته گذشته بوده است. این امر گام مهمی در جهت برنامه ریزی های بعدی برای این گروه به شمار می رود.

گفتنی است، این گروه روز چهارشنبه و پنج شنبه به بحث و تبادل نظر در خصوص چالش ها و راهکارهای مدیریت مهاجرت و اعطای حمایت های بین المللی در کشورهای مهاجر-پناهنده فرست و مهاجر – پناهنده پذیر مسیر جاده ابریشم خواهند پرداخت.

بازدید هیأت خارجی از مدرسه شورآباد

814416914_16296

423737050_80862

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید