انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

مدارس انجمن حامی با پایان تعطیلات نوروزی به فعالیت های آموزش خود در سال تحصیلی 99-1400 ادامه داده اند. مدارس ما در 4 استان با مد نظر قرار دادن پروتکل های بهداشتی آموزش حضوری برای دانش ­آموزانی که از امکانات ارتباطی مناسب برخوردار نیستند ادامه دادند. در کنار آموزش حضوری آموزش تحصیلی به صورت آنلاین نیز برگزار شد و دانش­ آموزان حامی توانستند با موفقیت امتحانات خود را در خرداد ماه برگزار کنند.

در کنار فعالیت های درسی کلاس های آموزش زبان در طول سال ادامه داشته و با شروع تابستان دوره های آموزش مهارت های فردی تحت عنوان کلاس های تابستانی آغاز شده است. کلاس های نقاشی، خطاطی، بافتنی برخی از جمله این کلاس ها می­باشند.

ما می توانیم با استفاده از دوره های تسهیل  گری از  زنان ، کودکان ، جوانان و سایر بخشهای حاشیه ای جامعه برای شناسایی مشکلات و اولویتهای توسعه خود استفاده کنیم و با شناسایی ظرفیت ساختارها / و ایجاد کمیته های توسعه محلی برای مدیریت روند برنامه ریزی فراگیر به  داشتن یک برنامه توسعه محلی به جامعه پناهندگان کمک نماییم. در همین راستا ، انجمن حامی تلاش می کند تا با برگزاری آموزش های تسهیل ، راه را برای توسعه محلی در جامعه مهاجران و پناهندگان ، به ویژه زنان و کودکان باز کند. مرکز مشهد در کنار فعالیت های آموزشی و خدمات اجتماعی توانسته است به دستاوردهایی در بخش های زیر  دست یابد:

  • برگزاری دوره های  برای توانمند سازی زنان تحت پوشش مرکز خدمات اجتماعی حامی در مشهد
  • برگزاری دوره تسهیل گری  در همه مراکز ما و به خصوص مرکز مشهد

مرکز حامی طی سی سال گذشته در زمینه آموزش و خدمات اجتماعی به فعالیت خود در مراکز حامی در استان های مختلف مصمم بوده  است. برای اطمینان از اینکه این تجربه غنی به نفع جامعه پناهندگان و مهاجران و یا حتی سایر سازمان های دولتی و یا غیر دولتی مرتبط باشد، مرکز حامی مشهد توانسته است به صورت دوره ای جلسات تسهیل گری خود را با حضور جامعه محلی برگزار می کند.

مرکز مشهد با در اختیار داشتن کارگاه های پیشرفته خیاطی خود و تولید صد ها پک بهداشتی، به کمک کادر درمان در دوران کرونا آمده و خدمات خود را در دوران همه گیری گسترش داده است. بانوان مرکز مشهد توانسته اند با تولید صدها بسته گان و ملزومات پزشکی به کمک کادر پزشکی آمده و به مبارزه با همه گیری کرونا کمک کنند.

 

زنان و کرونا
زنان و کرونا
اهدای ماسک به افغانستان
اهدای ماسک به افغانستان

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید