انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

دولت استرالیا پیش از آن در مورد تعطیلی این اردوگاه و اسکان مجدد پناهجویان هشدار داده بود. از روز سه‌شنبه نهم آبان، مرکز پناهجویی جزیره مانوس که از سوی استرالیا در پاپوآ گینه نو برپا شده است، تعطیل و آب، برق و سایر امکانات آن نیز قطع شده است.

از آن روز که تخریب این مرکز آغاز شده تنش‌ها میان پناهجویان افزایش پیدا کرده است. در این بین تعداد از این پناهجویان به اردوگاه دیگری منتقل شده و عده‌ای دیگر که تعداد آن‌ها به ۶۰۰ نفر می‌رسد، در این اردوگاه در وضعیت بد و نگران‌کننده‌ای باقی مانده و از ترک مرکز پناهجویی استرالیا در این جزیره و انتقال به مرکزی جدید، خودداری می‌کنند. این گروه بیش از یک هفته است که با نبود غذا و آب بهداشتی دست‌وپنجه نرم می‌کنند.

این گروه در انتظار تحقق وعده‌ی اسکان مجدد دولت استرالیا مانده‌اند. تحقیقات دولت استرالیا نشان می‌دهد، بیشتر این پناهجویان را ایرانیان تشکیل می‌دهند. پس از شهروندان ایران، سریلانکا، فاقد مدارک هویت، پاکستان، بنگلادش و افغانستان قرار دارند.

هفته گذشته دیده بان حقوق بشر هشدار داد که پناهجویان با خشونت های شدید مواجه شده اند و گاه مردم محلی با چاقو و سنگ به پناهجویان حمله کرده اند.

این پناهجویان خواستار اسکان مجدد در کشور ثالثی پس از چهار سال وضعیت معلق در این جزیره هستند.

برای اطلاعات بیشتر کلیک کنید: ۱، ۲، ۳

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید