انجمن حمایت از زنان و کودکان پناهنده . حامی
جستجو کردن

با شروع ماه مهر زنگ سال تحصیلی 99-98 هم به صدا درآمد. به گفته‌ی دکتر غلام‌رضا کریمی قائم مقام وزیر آموزش و پرورش در امور بین‌الملل و رئیس مرکز بین‌الملل و مدارس خارج از کشور این وزارتخانه، امسال 460 هزار و 60 دانش‌آموز مهاجر و پناهنده افغان در 28 هزار مدرسه دولتی ایران ثبت نام شده‌اند.

با وجود حذف موانع آموزشی برای ورود دانش آموزان مهاجر و پناهنده به مدارس دولتی و این میزان پذیرش، متاسفانه کماکان شاهد بازماندگی از تحصیل برخی از این دانش آموزان هستیم. دلایل این امر را می‌توان به این صورت برشمرد: کبر سن، محدودیت‌های کارت آمایش شهرستان‌ها، تکمیل ظرفیت مدارس دولتی در حاشیه شهر و همچنین خانواده‌هایی که به تازگی به دلیل نا امنی‌های اخیر در کابل و هرات به سوی شهرهای مرزی ایران از جمله مشهد مهاجرت کرده‌اند و به همین دلیل کودکانشان از تحصیل بازمانده‌اند.

انجمن حامی مشهد در راستای ارائه خدمات آموزش پایه به کودکان بازمانده از تحصیل، شروع سال تحصیلی ۹۹- ۹۸ را با هماهنگی و همکاری با دفتر تهران و تعدادی از خیرین برای تامین هزینه‌های آموزشی آغاز کرده است و با جود اینکه نزدیک به دو هفته از آغاز سال تحصیلی جدید گذشته است، همچنان ثبت نام‌ دانش آموزان در برخی پایه‌ها ادامه دارد. در ادامه گزارش تصویری از حال و هوای مرکز آموزشی حامی مشهد از روزهای اول مهر منتشر خواهد شد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سبد خرید